Planificare Social Media Marketing

Planificarea Social Media Marketing-ului poate fi simplă.

În acest articol vei vedea 4 noțiuni de bază necesare unei comunicări eficiente în mediile sociale online.

Planificarea promovării în social media este asemenea planificării unei petreceri.
Oamenii se alătură comunităților social media pentru a întâlni, împărtăși idei și pentru a vorbi unul cu altul.

Pentru a construi o pagină de social media (Facebook) de succes ai nevoie să te gândești la tine ca la o gazdă bună:
Deci,

  • ascultă ce îți spun invitații tăi,
  • învață din ideile și feedback-ul lor
  • oferă-le invitaților resurse de informare, distracție și crează-le o viziune

Social media, Facebook în special este o conversație.
Intr-o conversație comunicarea este cheia!

Comunică valoare, integritate, viziune.
Folosește imagini, video-uri, citate, poezii, desene, schițe de viitoare produse, planuri.
Impartășește-ți viziunea cu publicul tău.
Noțiuni de bază in planificarea comunicării in mediile sociale:
1. În primul rând, decide ce vei promova în comunitatea de social media pe care  o utilizezi.
Spre exemplu poți construi o comunitate doar pentru departamentul tău, un program specific al firmei, sau o divizie specifică in cazul in care faci parte dintr-o  companie mare cu activitate foarte diversă.

2. Cercetează care este cea mai bună „locație” pentru petrecerea ta. Află care canal de promovare social media
este cel mai utilizat de publicul tău țintă. Concret clienții tăi, studenții, membri ai personalului, alți constituenți cărora vrei să le promovezi ideea ta, unde socializează frecvent? Folosesc mai mult Facebook sau YouTube, Google+, LinkedIn?
Atenție YouTube este un canal de promovare socială foarte bun, dar implică realizarea de conținut audio-video. Aspect ce necesită mai mult efort dacă nu ești foarte familiar cu conceptul in site. Youtube este foarte util in promovarea de produse si servicii dinamice, spre exemplu cursurile pot fi promovate bine prin youtube. Prezetarea unor produse in mod aplicativ are un mai mare impact decat descrierea scrisa a acestuia.

3. Decide cine va fi responsabil pentru actualizarea informațiilor din comunitatea social media si cine va modera comentariile participantilor. Moderatorul comunitatii poate fi unul si acelasi cu creatorul de continut dar functioneaza bine doar cat timp comunitatea este mica.

Reține că, unele site-uri de social media permit adăugarea de administratori suplimentari pentru a ajuta la menținerea comunității actualizate cu un conținut de valoare; este o idee bună de a avea mai mulți administratori care împart responsabilitatea pentru actualizarea conținutului site-ul tău. Astfel încât în cazul în care un angajat care a creat pentru prima dată pagina de Facebook sau site-ul paraseste organizatia, pagina si site-ul rămas poate fi in continuare dezvoltat, administratorii pot continua menținerea comunității.

4. Selectați o imagine-simbol pentru a ajuta oamenii să identifice vizual brandul sau produsul.
Pentru o petrecere reușită, vrei să arăți cât mai bine și mai frumos.
În social media, facebook, acest lucru înseamnă selectarea unei imagini care va arata bine din orice unghi și textul de pe imagine transmite clar despre ce este vorba.

Folosește un plan de comunicare, care permite să actualizezi comunitatea social media în mod regulat.

Ca o gazdă bună, nu este indicat să deschizi petrecerea și apoi să abandonezi oaspeții. Social media necesită timp și atenție. Actualizări periodice, postările și conținutul de calitate sunt cheia succesului comunității media social.

Vezi aici cum arată un calendar de comunicare pe mediile sociale Facebook, Google+, LinkedIn.

Te rog dă un share pe Facebook, pentru că cineva îți va fi recunoscător.

Adrian Ficker

Adrian Ficker

Trainer Marketing Online la LeonPaul Media
Co Fondator LeonPaul Media. Antreprenor concentrat pe rezultate. Cultivator de ideii si strategii de vanzare online. Ofer expertiza practica de marketing si vanzari acumulata in 15 ani.Pasionat de SEO, AdWords si Facebook Ads.
Adrian Ficker

Ultimele postari ale lui Adrian Ficker (vezi toate)