Ce dimensiuni sunt necesare pe bannerele Google AdWords si Facebook?
Vrei să faci o campanie cu bannere pe google sau facebook. Vrei să stii rapid care sunt dimensiunile celor mai folosite bannere. Nu este obligatoriu să faci uzanță de toate dimensiunile, doar să le ai la îndemană deci salvează acest link cu opțiunea bookmark.
Un alt aspect important este dimensiunea fisierului incarcat pentru fiecare banner, în cazul Google meține dimensiunea fișierului pana in 150 kb.
Google AdWords îți permite să rulezi campaniile cu bannere neanimate, format jpeg sau animate, format gif. Animația să fie de maxim 30 de secunde. Noi recomandăm 7 frame-uri maxim.
Google nu mai suportă din luna iulie 2016 incarcarea de bannere Flash.
Poți folosi bannere animate în format HTML 5.
Dimensiuni bannere google cel mai des utilizate de catre sistem.
- dimensiune banner top: 468 x 60 pixeli
- dimensiune banner leaderboard: 728 x 90 pixeli
- dimensiune banner patrat/square: 250 x 250 pixeli
- dimensiune banner patrat mic/small square: 200 x 200 pixeli
- dimensiune banner turn mare/wide skyscraper: 160 x 600 pixeli
- dimensiune banner half-page: 300 x 600
- dimensiune banner dreptunghi mare/large rectangle: 336 x 280 pixeli
- dimensiune banner dreptungi mic/inline rectangle: 300 x 250
Urmatoarele dimensiuni de bannere google sunt mai putin utilizate in Romania.
- skyscraper: 120 x 600
- large leaderboard: 970×90
- mobile leaderboard: 320 x 50
Uite un articol cu Exemple Bannere Google AdWords si Youtube
Uite vizual cum arata aceste dimeniuni:
Dimensiuni imagini facebook
La facebook pentru imaginea de sus, unii ii spun banner, el defapt este cover.
Dimensiunea corectă este de 851 X 315 pixeli, urcați imaginea la rezoluție dublă (1702 X 630) iar Facebook o va redimensiona. În felul acesta imaginea va ramane de calitate;
- folosiți o imagine reprezentativă;
- schimbați imaginea atunci când doriți să promovați evenimente speciale, reduceri de sezon etc;
- aveți grijă ca imaginile să nu conțină elemente ce contravin politicilor Facebook;
- nu încurajați vizitatorii să preia cover-ul pe Timeline-ul personal, este o incalcare a politicii
- dacă includeți text aveți grijă să nu depășească 20% din suprafața imaginii, și poziționați textul mai spre centru dreapta, astfel încăt să nu fie acoperit de imaginea/poza de profil.
Alte dimensiuni de imagini utile in Facebook
Dimensiune imagine facebook pe pagina de eveniment, 470×247 pixeli.
Dimensiune imagine pe pagina de facebook. Deci dimensiune Cover 828×315. (cea despre care am vorbit mai sus)
Dimensiunea imagini de la poza de facebook, fie ca este poza de pe profilul personal sau pagina de companie 160×160 pixeli. Incarcati imaginea la dimensiunea 180×180, va fi redimensionata la 160×160 de catre sistem dar veti capta mai multa calitate din imagine.
Dimensiuni imagine pentru reclame platite pe Facebook.
Este recomandat să folosim dimensiunea 1200×628 pixeli, acest format fiind redimensionat de Facebook si pentru alte zone de afișare ale reclamei.
Recomandari de luat in considerare la realizarea unei reclame cu banner pe Facebook.
Dimensiunea: 1,200 x 628 pixeli
Image ratio: 1.9:1
Text: 90 caractere maxim
Intro sau titlu reclama: 25 caractere
Descrierea link-ului: 30 caractere
Imaginea trebuie să conțină maxim 20% text pentru a fi aprobată
Daca vrei sa iti cresti site-ul studiaza si oferta SEO.
Hai sa vorbim despre proiectul tau. 0730007183
Co Fondator LeonPaul Media. Specialist SEO concentrat pe rezultate. Cultivator de ideii si strategii de vanzare online. Ofer expertiza practica de marketing si vanzari acumulata inca din 2003. Pasionat de SEO, Google Ads.