Sari la conținut

Promovare Site Google vs Facebook

Promovare site Google vs Facebook Ads

Ai site, magazin online, vrei mai multi clienti, ce metoda de Promovare a site-ului alegi?
Investesti mai mult in Promovarea site-ului pe Google sau pe Facebook?

Promovare site Google vs Facebook Ads

Exista metode de Promovare a unui Site Gratuit?

NU. Cand vorbim de metode de promovare sigur nu exista nimic Gratuit. Vei plati cu TIMP daca vorbesti de promovare SEO, adica optimizare pentru motorul de cautare. Poate exista o notiune de promovare a site-ului in mod Gratuit pentru ca nu vrei sa platesti traficul obtinut. Da, nu platesti cu bani direct vizitele atrase in site, le platesti cu timp alocat cunoasterii. Rezultatele unei promovari gratuite nu se obtin rapid si deci iti risti falimentul doar pentru ca nu investesti in atragerea de clienti reali.

SEO, adica promovarea site-ului Gratuit, a avut o etapa de crestere masiva incepand cu 2006 urmat de o plafonare sau decadere incepand cu 2012 pe anumite segmente de piata. Cerere exista inca si pentru SEO gratis 🙂 sau cel putin asta inteleg unii proprietari de site, ca SEO = trafic gratuit sau foarte ieftin. Total eronat. Cresterea vanzarilor online trebuie privita ca o strategie completa de marketing online. Nu te poti baza doar pe SEO.

Promovare Site Google Pret Startup

Pretul de promovare a unui site pe Google incepe de la 50 EUR/luna consultanta + Bugetul de clic. Promovarea Site-ului cu ajutorul reclamelor Google Ads este cea mai buna si mai rapida metoda de promovare. Obtii rapid trafic si clienti. Iti recomandam cu tarie sa apelezi la o agentie AdWords. Instrumentele de promovare puse la dispozitie de Google sunt complexe si fara sa le cunosti, poti foarte usor sa cheltui sume importante fara sa obtii clientii doriti. Lasa promovarea site-ului pe Google in seama unei firme specializate. Specialistul iti va economisi bani din bugetul de clic si iti va aduce clientii potriviti.

Promovare Site Google Ads este foarte importanta

Vrei sa te ajutam cu promovarea site-ului pe Google? Scrie-ne

Vezi 10 intrebari care le pun proprietarii site-urilor inainte de Promovare

1. Poti creste un site prin Promovare pe Google cu AdWords si Facebook în Romania?

Realizarea site-ului sau a magazinului online este doar primul pas intr-o afacere online. Poti influenta cresterea vanzarilor online doar cu ajutorul promovarii pe Google prin AdWords, SEO si Facebook.
Promovarea AdWords si Facebook sunt cele mai rapide si eficiente metode de promovare a site-ului sau a magazinului online.

Ca om de afaceri trebuie sa intelegi beneficiile si diferenta intre publicitate ca element general si promovarea pe Google AdWords care este precisa cu elemente de performanta masurabile.

Promovarea site-ului prin Google Ads si Facebook Ads, sunt cele mai rapide metode de a ajunge la clientii tai.

2. Care este diferenta intre Promovarea Google Ads vs Facebook Ads?

Practic promovarea cu Google Ads, anunturi platite, iti permite sa raspunzi unei cereri concrete a clientilor tai. In esenta raspunzi cu o afisare de anunturi la o nevoie clar exprimata. Cand un client cauta un produs sau un serviciu pe Google este pregatit sa cumpere.

Promovarea site-ului pe Facebook este precum impartirea de pliante. Reclama din mediul Facebook este preventiva are caracter de explorare. Gandeste-te asa: omul este pe facebook la barfa, omoara timpul, NU este intr-o stare de cautare a unui produs sau serviciu. Cu o analiza detaliata a audientei, poti totusi face vanzarea mai precis si pe Facebook. Altfel trebuie sa te multumesti cu o vanzare conjuncturala cu costuri mari sau fluctuati majore in mediul Facebook.

Trebuie sa vorbesti cu agentia de marketing online despre produsul si clientii tai ideali. Anumite produse sau servicii se preteaza mai bine pentru a fi promovate cu Google Ads decat cu Facebook Ads.

3. Cand sa incepi promovarea site-ului pe Google prin Optimizarea SEO?

Ideal ar fi ca atunci cand realizezi site-ul si textele, sa apelezi si la un serviciu SEO OnPage. Astfel te asiguri ca site-ul odata lansat incepe sa fie promovat (gratuit) in Google. Vorbim totusi de o metoda de promovare a site-ului care este de baza pentru orice site, DAR care costa timp si bani.

ATENTIE!
Promovarea unui site pe Google in mod natural cu optimizare SEO, necesita un buget mai mare la inceput si presupune blocarea sumei investite. Optimizarea SEO aduce rezultate dupa minim 6 luni. Si, abia dupa 12 luni de investitii culegi roadele in promovarea site-ului cu SEO. Deci, promovarea site-ului in rezultatele organice trebuie sustinuta cu un buget de la care nu vei avea randament. Asta inseamna sa blochezi acei bani.

3. Cat de eficienta este promovarea site-ului cu SEO?

Suntem in etapa in care primi care au beneficiat de oferta SEO pentru site-urile lor si au abordat tactici de monopol cu multiple site-uri lansate pe acelasi domeniu de activitate incep sa primeasca efectul bumerang.

Site-urile promovate prin tehnici SEO considerate obscure azi, resimt efectele negative ale tacticilor de SEO populare in trecut.

Avem o patura de oameni de afaceri care NU vor sa conceapa ca promovarea site-ului prin AdWords si Facebook Ads este profitabil. Spre bucuria unora, acestiai se incapataneaza sa se promoveze doar prin SEO. Astfel concurentii lor castiga clienti mai repede. Este gresit sa vedem promovarea site-ului separat SEO, separat AdWords si separat Facebook.

In practica promovarea SEO este fundatia unui plan de marketing si are ca scop eficientizarea intregului buget anual de marketing. SEO costa si el ba chiar a inceput sa coste mai mult decat AdWords si Facebook-ul.

4. Clientii sunt înclinați să aleagă varianta SEO sau AdWords si Facebook?

Sunt oameni de afaceri care au inteles avantajele de proimovare a site-ului cu Google Ads (AdWords) si Facebook Ads. Acestia gandesc promovarea in termeni profitabilitate.
Sunt si oameni care sunt inca concentrati doar pe optimizarea SEO.
Si, sunt site-uri unde nu se merita sa incepi SEO dpdv raport investitie si recuperare a investitiei.

Promovarea Site-urilor cu Google AdWords si Facebook este intr-o crestere constanta, Google face o treaba buna in Romania pe strategiile de sustinere a partenerilor. Eficienta este mai mare atunci cand la conducerea campaniilor de promovare AdWords si Facebook ai un specialist care se ocupa constant de campaniile tale. Este important sa intelegi parametri. Sunt mereu update-uri de produse Google care iti pot aduce avantaje competitive daca le folosesti corect.
In ultima perioda un avant considerabil a inceput sa il aiba Facebook Ads, unde oamenii au inteles ca pe anumite afaceri functioneaza bine promovarea platita la Facebook. Pe de alta parte, promovarea Gratuita, organica la Facebook este din ce in ce mai putin eficienta.

5. Ce poti îmbunătății în ceea ce privește promovarea site-ului pe Google cu SEO, AdWords si Facebook?

In Romania cand vorbim de SEO, vorbim inca de o baza mare de asa zisi specialisti dar care nu stiu cum sa coreleze elementele strategice de comunicare. Uneori poate specialistul poate si stie ce sa faca mai bine, dar este restrictionat de bugetul alocat de client. Sunt inca multi care vad in SEO doar cuvinte cheie si achizitie de linkuri pentru site. Total eronat. Foarte putini oameni fac corelari si analize a datelor la nivel micro si competitor.

Cand vorbim de promovarea Google Ads (AdWords) si Facebook in Romania, se vede ca Google sprijina partenerii si sunt din ce in ce mai bine realizate campaniile de promovare. Deci, o campani reusita pe Google tine in mare masura si de colaborarea cu o agentie specializata.

Sunt multe produse Google AdWords si Facebook care nu sunt inca exploatate. 90% dintre firmele care fac AdWords si Facebook folosesc doar anunturi pe motorul de cautare si acelea la un nivel de acoperire doar partiala a potentialului de afisare pe cererile efectuate de clienti.

6. Care este metoda de promovare mai profitabila?

SEO vs PPC (Google Ads si Facebook Ads) ? Ambele variante sunt profitabile si totodata ambele sunt necesare pentru cresterea vanzarilor online. Trebuiesc optimizate campaniile atat SEO cat si AdWords si Facebook. Toate canalele de promovare sunt importante. In plus o eficientizare a celor 2 linii de investitie in promovareeste obligatorie. Se poate obtine o cresterea a vanzarilor online si prin mentinerea contactului cu clienti prin campanii de Email si SMS. Anuntarea promotiilor este mult mai personala prin email si sms. DAR si AdWords si Facebook iti permite sa comunici foarte personal cu clientii tai. Pur si simplu nu este suficient sa vorbesti doar de SEO cand faci un plan de marketing online  in vederea cresterii vanzarilor.

7. De ce să investesti în SEO dacă prin AdWords si Facebook pot obține rezultate mai rapide?

Promovarea site-ului pe Google prin SEO este o investitie pe termen lung. Vorbim de rezultate care atrag trafic abia dupa 8 luni de la prima actiune implementata. Randamentul pozitiv al investitiei in SEO in functie de nisa si marimea afacerii poate aparea dupa luna 18. Asadar nu poti sa te bazezi ca vei face o crestere a vanzarilor online pe o perioada de 18 luni in asteptarea traficului natural din SEO. In cazul unui startup primele luni  vor decide soarta afacerii in mediul online. Vrei sa obtii foarte rapid informatii despre  competitori ce mizeaza pe online. Cu AdWords si Facebook poti culege informatii foarte valoroase care nu le poti obtine cu SEO. Oricum ar fi SEO nu poate acoperii tot potentialul si necesarul de trafic pe site. Asadar cand vorbim de SEO vorbim de o mentenanta continua si o investitie continua la fel ca la AdWords si Facebook. Doar perceptia oamenilor de afaceri este mult diferita despre SEO, multi inca cred ca SEO este ieftin sau gratuit.
Am scris cateva randuri despre cat costa SEO in acest articol http://leonpaul.ro/cat-costa-seo/

8. Am promovare pe site prin AdWords si Facebook, care ar mai fi rolul SEO?

SEO continua sa atraga trafic chiar daca exista AdWords si Facebook. In Romania sunt expresii cheie care nu sunt marketate pe AdWords si Facebook si sunt expresii cheie care desi sunt marketate cu AdWords si Facebook sunt clickuri care se dau si pe rezultatele naturale. In functie de specificitatea expresiei de cautare poti intalni situatii in care nu sunt reclame platite. Este de observat noua structura de afisare a rezultatelor. Daca toate cele 4 rezultate superioare din AdWords folosesc la maxim toate optiunile de extensii suplimentare de anunt, rezultatele naturale SEO ajung deja foarte jos in pagina cu rezultate.
Si, in curand in partea dreapta a rezultatelor, Google va implementa si in Romania rezultatele Google Shoping. Care sunt practic produse din magazinele online care sunt promovare prin shop-ul online al lui Google in sistem AdWords si Facebook.

9. Cat se implica Clientii În procesul de promovare?

Clienții sunt flexibili și dispuși să găsească un punct comun cu specialistul. Dec cele mai multe ori clientii accepta ideile venite de la specialisti. Cine este considerat vinovat pentru o eventuală nereușită a campaniilor de promovare a site-ului?

Din pacate foarte putini clienti acorda atentie si timp de intelegere informatiilor furnizate de firma de promovare, fie ea SEO sau AdWords si Facebook. Cand vorbim de promovare, clientii vor rezultate, cu bugete restranse si cu asteptari mult prea mari in raport cu realitatea. La optimizarea SEO nu poti spune ca o campanie nu are succes. Poti spune ca o campanie INCA nu si-a atins obiectivele cu actiunile implementate. Poti spune ca bugetul si actiunile sunt prea mici in raport cu asteptarile si cu viteza cu care se misca anumiti competitori.

10. Care este rata de conversie a unui magazin online care se promoveaza prin SEO, Google Ads ( AdWords) si Facebook?

Rata de conversie, variaza de la site la site iar elementele care influenteaza rata de conversie sunt mai multe. Poti sa ai tot ce trebuie in mixul de marketing dar sa fie competitorul tau cu pretul mai jos. Poti sa te orientezi la fata locului pe domeniul tau, pe baza datelor furnizate de instrumente precum Google Analytics. Pot spune ca o rata de conversie de 1% a unui magazin online este acceptabil. Depinde de domeniul de activitate.
Pe anumite produse unde AdWords si Facebook este mai putin folosit, rezultatele naturale au o rata de conversie mai mare. DAR acest fenoment este adesea conjunctural si temporar.

Vrei sa o promovare a site-ului mai performanta, contacteaza-ne