Indexare site Google rapid

Indexarea site-ului in Google

Dacă îți dorești să ai un site vizibil în rezultatele Google, trebuie să te asiguri că acesta este indexat de motoarele de căutare. 

Indexarea site-ului reprezintă procesul de adăugare a unui site în indexul Google, adică în baza de date Google ce conține toate site-urile și toate paginile web prezente online. 

Dacă site-ul tău a fost realizat corect, atunci indexarea ar trebui să se realizeze automat. Există, însă, situații în care acest lucru nu se realizează de la sine sau indexarea se realizează parțial (adică doar anumite pagini ale site-ului tău sunt vizibile în SERP).

Prin acest material ne propunem să explicăm în detaliu ce presupune procesul de indexare, precum și ce trebuie să faci pentru a te asigura că tot conținutul site-ului tău este indexat și vizibil în rezultatele Google.   

Indexarea site-ului in Google

Cum se realizează procesul de indexare

Pentru a putea genera rezultatele din SERP într-un timp cât mai scurt, Google păstrează un “index” (o bază de date) cu toate site-urile existente online. Pentru a înțelege mai bine de ce este important ca un site să fieindexat, putem compara indexul Google cu o bibliotecă. Dacă în această bibliotecă toate cățile sunt organizate, au un număr de înregistrare și sunt adăugate într-o bază de date, atunci le putem oricând accesa. Însă dacă acestea nu sunt înregistrate, ne va fi imposibil să le găsim.  La fel se întâmlă și cu site-urile. Dacă acestea nu sunt bine înregistrate și organizate în baza de date Google, atunci motoarelor de căutare Google le va fi foarte greu sau chiar imposibil să le găsească, motiv pentru care nici nu le pot afișa în paginile de rezulate. 

Pentru accesarea și indexarea conținutului present online, Google utilizează un software cunoscut sub numele de Googlebot, crawler sau web spider. Crawlerele Google scanează constant internetul în căutare de conținut nou pe care urmează să-l indexeze, astfel încât acesta să poată fi găsit de utilizatori la următoarele interogări online. 

Cum afli dacă site-ul tău este indexat in google sau nu

Cea mai simplă metodă prin care poți verifica dacă site-ul tău a fost idexat sau nu și în ce proporție (integral sau parțial) este să introduce în bara de căutare următoarea formula: 

site:numedomeniu.ro

în urma acestei interogări Google îți va afișa toate paginile indexate ale site-ului tău, precum și numărul acestora. 

O altă modalitate prin care poți vedea dacă site-ul tău este indexat sau nu este cu ajutorul unui instrument de tipul Google indexed pages checker. Este suficient doar să introduci URL-ul site-ului în bara de căutare a checker-ului iar acesta îți va raporta dacă site-ul tău este indexat sau nu. 

Dacă îți dorești să realizezi o analiză SEO mai amănuțită și să vezi exact care pagini ale site-ului tău sunt indexate și care nu, atunci poți utiliza Google Search Console.

Cu ajutorul Google Search Console poți vedea cu exactitate ce pagini ale site-ului sunt valide sau care au status “valid with warnings”, precum și câte erori există și unde. Dacă toate paginile site-ului tău sunt valide, înseamnă că site-ul tău este complet indexat. Partea bună este că dacă ai identificat pagini cu “walid with warnings” sau chiar erori, Google va spune cu exactitate cauza erorilor, precum și modalități prin care să le remediezi. Google Search Console este modalitatea perfectă prin care site-ul tău poate fi indexat rapid. 

De ce Google nu îți indexează site-ul

Dacă site-ul tău nu este indexat, practic nu există online, ceea ce îți poate afecta afacerea. 

Îți prezentăm o listă cu 7 din cele mai frecvente cauze care îți pot împiedica site-ul să fie indexat de Google. 

1 Site tău nu se afișează pentru ambele variante de URL –  “www.numedomeniu.com” dar și „numedomeniu.com”

Pentru majoritatea userilor, nu este o diferență prea mare între un URL nu www și unul fără. Pentru a te asigura că site-ul tău se afișează atunci când utilizatorii încearcă să îl acceseze în ambele moduri, asigură-te că ți-ai revendicat în Google Webmaster Tools (adică în Google Search Console) ambele tipuri de URL. De asemenea, în Google Search Console ai posibilitatea să selectezi varianta preferată de URL

2. Sitemap

Unul din principalele motive pentru care site-ul tău nu este vizibil în rezultatele Google este acela că nu ai creat un fișier sitemap sau acesta nu are un format corespunzător. O dată ce ai corectat acest aspect, poți determina crawlerele Google să îți indexeze site-ul cu ajutorul Google Search Console. 

 3. Fișierul robots.txt

Robots.txt este un fișier foarte util prin care îi poți comunica motorului de căutare Google să nu afișeze anumite pagini/secțiuni ale site-ului tău, precum paginile care nu sunt încă finalizate și nu dorești să fie vizibile pentru public. Însă, dacă nu a fost realizat corect, acesta poate împiedica motoarele de căutare să indexeze și alte secțiuni ale site-ului tău, pe care ți-ai dori ca utilizatorii să le poată descoperi online. 

4. Crawling errors (erori de accesare)

Dacă anumite secțiuni ale site-ului tău sunt indexate, iar altele nu, este posibil ca site-ul Google să întâmpine anumite erori de accesare pentru site-ul tău (crawling erors). Pentru a identifica aceste erori, accesează secțiunea “crawl” și apoi “crawl errors” din Googl Search Console. Erorile de accesare pot fi cauzate de fișierul robots.txt, erori de DNS, de server etc. însă nu este cazul să te îngrijorezi, deoarece aceste pot fi remediate cu ușurință în majoritatea cazurilor. 

5. Conținut duplicat

Sunt situații în care fără să îți dai seama ai creat conținut duplicat pe site-ul tău, precum un landig page multiplicat și ușor modificat, pentru diferite audiențe. În cazul în care identifică multiple secțiuni de conținut duplicat pe, crawlerul Google poate deveni confuz, motiv pentru care poate “abandona” complet site-ul tău, fapt ce conduce la neindexarea acestuia. Cel mai simplu mod prin care poți evita acest fenomen este prin ștergerea conținutului duplicat. Dacă nu poți renunța ca conținutul duplicat, poți apela la redirecționări de tipul 301. 

6. Site-ul tău se încarcă greu

Chiar dacă site-ul tău este realizat corect și fără erori, Google nu îl va putea indexa dacă are o durată mare de încărcare. Există mai multe variante prin care poți reduce durata de încărcare a unui site. De exemplu, poți micșora semnificativ dimensiunile pozelor de pe site, cu ajutorul programului Adobe Photoshop, cu opțiunea Export 🡪 Save for Web. O altă variantă (dacă utilizezi un site WordPress) ar fi să instalezi un plugin precum WP Super Cache, care stochează în browser datele de pe site, astfel încât un utilizator care a mai fost pe site-ul tău, să nu mai fie nevoit să aștepte din nou până se încarcă toate fișierele de pe acesta.

7. Indicatori Noindex sau Nofollow în etichetele meta

Meta tag-urile (sau meta etichetele) se regăsesc la începutul fiecărei pagini/secțiuni din site-ul tău și sunt primele elemente pe care le scanează motoarele de căutare. Dacă undeva în meta etichete există și un indicator noindex sau nofollow, atunci acest lucru poate cauza neindexarea acelei secțiuni din site. Pentru a remedia acest aspect este necesar doar să înlături meta tag-urile înregistrate eronat și să le înlocuiești cu unele corespunzătoare. 

După ce ai remediat cauza sau cauzele care împiedicau site-ul tău să fie indexat, este esențial să reîncarci  un fișier sitemap actualizat, pentru a-i comunica lui Googlebot care este cea mai recentă versiune a site-ului tău, pentru a facilita procesul de indexare. Fișierul sitemap nu trebuie actualizat doar după ce ai corectat erorile de indexare, ci după fiecare modificare pe care ai efectuat-o pe site, indiferent dacă ai schimbat doar un număr de telefon sau ai adăugat o pagină nouă. 

Cum realizează Google clasamentul site-urilor în SERP

Ce inseamna SERP?
SERP este lista de rezultate afisate de google natural. Sub anunturile platite, reclamele.

Chiar dacă ai corectat toate erorile de indexare pentru site-ul tău, nu înseamnă automat că acesta va fi poziționat de Google pe una din pozițiile fruntașe din SERP. Indexarea în Google este esențială pentru a te asigura că site-ul tău este prezent online, însă dacă îți dorești ca acesta să fie poziționat cât mai sus în rezultatele Google, trebuie să iei în considerare și factorii de ranking, adică cei care determină clasamentul site-urilor în rezultatele căutărilor Google.

Iată care sunt principalii factori prin care Google stabilește ordinea apariției site-urilor în paginile de rezultate: 

  1. Relevanța conținutului

Google trebuie să se asigure că rezultatele pe care le afișează corespund intenției utilizatorilor.  Cum stabilește Google acest lucru? Pe baza cuvintelor cheie introduse de useri. Un exemplu foarte simplu ar fi acela că Google nu va afișa niciodată un site cu service auto unui utilizator care a introdus cuvintele cheie “dentist în sectorul 2” (deoarece service-ul auto nu corespunde cu intenția utilizatorului de a găsi un dentist în apropiere). De aceea, înainte de a te apuca să creezi conținut pentu site-ul tău, concepe o listă clară, extinsă și detaliată cu cuvintele cheie relevante pentru afacerea ta. Cu toate acestea, nu încerca să “păcălești” motorul de căutare utilizând prea des cuvintele cheie, deoarece acest procedeu denumit “stuffing” nu mai are efect asupra noului algoritm Google (care este mult mai complex decât acum câțiva ani), iar Google te va penaliza pentru utilizarea “sintetică” a cuvintelor cheie și îți va afișa site-ul cât mai jos. Dacă vrei să te afișezi mai sus, creează conținut detaliat, util și relevant, care le oferă userilor soluții la diferite probleme din domeniul tău de activitate. 

2. Calitatea conținutului

Google apreciază site-urile cu conținut calitativ și le recompensează cu locuri cât mai ridicate în rezultatele căutărilor. Pentru a te asigura că ai un site bine poziționat în Google, realizează conținut detaliat (nu te ajută prea mult să ai doar 500 de cuvinte pe tot site-ul) și “la obiect”, citează pe cât posibil surse oficiale, oferă doar informații reale și evită greșelile de redactare. 

3. Headers & Tags

Atunci când realizează clasamentul din SERP, Google nu ține cont doar de conținutul site-ului care este vizibil pentru utilizatori, ci și de liniile de cod din spatele acestuia. Pentru a te poziționa cât mai sus în paginile de rezultate, este necesar să optimizezi și să adaugi cuvintele cheie în elementele esențiale ale site-ului tău, precum etichete de titlu, headers (anteturi), meta descrieri etc. 

4. Link-uri externe

Google apreciază site-urile cu nivel ridicat de încredere. Iar în limbaj Google, nivel ridicat de încredere înseamnă cât mai multe referințe de calitate. Referințele sunt link-uri inbound , adică link-uri prezente pe alte site-uri care fac trimitere către site-ul tău (adică recomandă site-ul tău). Cu cât aduni mai multe link-uri inbound de la plarforme cu autoritate mare online, cu atât ai mai multe șanse să te poziționezi mai sus în rezultatele Google.  

5. Link-uri interne

Atunci când realizezi conținutul site-ului tău, asigură-te că paginile acestuia sunt interconectate (adică pe acestea sunt prezente și link-uri interne către alte pagini ale site-ului). Acest lucru îi va ajuta pe utilizatori să navigheze mai ușor între paginile site-ului și, în plus, îl va ajuta pe Googlebot să-ți acceseze mai ușor site-ul, fapt ce sporește procesul de indexare. 

6. Factori tehnic

Pe lângă factorii menționați mai sus, Google ia în considerare și factori tehnici atunci când realizează clasamentul din SERP, precum viteza de încărcare sau dacă site-ul este optimizat pentru dispozitivele mobile. 

Sumar

Indexul Google este baza de date în care motorul de căutare Google stochează toate site-urile și toate paginile prezente online.

Este esențial să ai un site indexat complet de crawlerele Google, pentru a te asigura că acesta apare în paginile de rezultat și poate fi găsit cu ușurință de către useri. 

Dacă ai descoperit că site-ul tău nu este indexat complet de Googlebot, conectează-ți site-ul cu Google Search Console și identifică exact cauzele pentru care crawlerele nu îți pot accesa site-ul. 

Corectează toate erorile de indexare și încarcă o versiune actualizată a fișierului sitemap. 

După ce ai remediat toate aspectele legate de indexare, este timpul să te concentrezi pe clasamentul Google. Cel mai bun mod prin care te poți plasa din ce în ce mai sus în paginile de rezultate Google este prin intermediul unei strategii de SEO. 

Vrei sa ne ocupam noi de SEO pentru site-ul tau? Scrie-ne, vom veni cu o propunere.