Sari la conținut

Cum generezi mai multe Lead uri cu campanii marketing online

cum generezi mai multe lead uri online

Esti multumit de numarul de lead-uri generat de campaniile de marketing online? Vrei lead-uri mai bune si mai multe de pe site-ul tau?

Daca vrei sa iti cresti afacerea online fie ca este o afacere B2B sau B2C sau un magazin online, cresterea numarului de lead-uri mereu trebuie sa fie o prioritate.
Crearea campaniilor de marketing sunt doar inceputul. Optimizarea elementelor principale si secundare vor face campaniile de marketing online mult mai eficiente.

In continuare iti prezentam 7 strategii de generare lead-uri eficiente.

De ce sunt Lead-urile importante pentru cresterea vanzarilor?

Doua dintre principalele prioritati ale omului de marketing este Generarea de Lead-uri si conversia lead-urilor in clienti.
Doar cresterea satisfactiei clientilor este de o importanta apropiata obiectivului de generare de noi Lead-uri.

Nu este surprinzator ca generarea de lead-uri noi este o prioritate de top. Fara un flux continuu de noi lead-uri, vanzarile vor scadea. Fara clienti noi, afacerea stagneaza si poate intra in impas major, gen potential faliment.

Nu orice lead are potential de a fi convertit in client. Recomandari, prezenta la targuri si evenimente, campaniile de cold calling sunt bune strategii de marketing, dar nu sunt deajuns. Trebuie sa iti propui obtinerea unui numar mai mare de lead -uri din campaniile online.

De ce sunt lead-urile online mai calificate? Utilizand instrumentele de promovare online se pot obtine lead-uri mai rapid si cu un grad de calificare mai mare.

Iti vom arata care sunt strategiile folosite de noi pentru cresterea numarului de lead-uri.

Optimizarea Landing Page-urilor pentru Lead uri

Landing page-ul folosit in fiecare campanie de online este cel mai important factor in atingerea performantelor dorite.
Obiectivul principal al landing page-ului este obtinerea datelor de contact ale vizitatorilor.

Obtinerea datelor de contact, se face prin strategii de bonusare, sau oferirea unui pachet gratuit. Oferirea unei promisiuni ce aduce valoare imediata vizitatorului.

Landing Page-urile corect construite vor converstii mai bine decat paginile de prezentare generice.

Marea majoritate a landing page-urilor au o rata de conversie de minim 2 la suta.
Adica, la fiecare 100 de vizitatori, avem 2 care ne contacteaza.
DAR, am derulat si campanii cu o rata de conversie de peste 65%.
Astfel de campanii cu rata mare de conversie, este posibila in cazul site-urilor de tipul Avon, Oriflame, foarte specifice.
Alt exemplu cu rata mare de conversie sunt landing page-urile ce raspund la cautari pe google cu grad de urgenta ridicat. Cautarea unei firme deblocare usa auto. Sau lacatus pentru descuiere usa.

Optimizarea landing page-urilor este o prioritate pentru toate campaniile de lead generation.

Optimizarea paginilor de aterizare (landing page-uri) implica ajustarea textelor. Textele trebuie sa fie scurte, clare si sa ofere valoare imediata vizitatorului. Vizitatorul trebuie sa inteleaga rapid produsul, serviciul, beneficiul si conditiile minime de aplicare.

Spre exemplu pentru a creste eficienta ratei de conversie in client din lead, este important in cazul unor conditii minime de varsta, gen, locatie sa fie mentionate vizibil. Astfel incat sa nu generam lead-uri necalificate.

In multe cazuri, includerea unui clip video in landing page ajuta la explicarea produsului.
76 % din echipele de vanzari confirma ca prezenta unui clip video in pagina de aterizare creste rata de conversie finala in client a lead-urilor.

Prezentarea video, poate fi una filmata cu oameni si un scenariu minimalist sau poate fi o animatie eficienta in explicare.

Cel mai important aspect in cresterea numarului de lead-uri este indepartarea elementelor de distragere a atentiei.
Am testat inclusiv afisarea termeniilor gdpr mai tarziu in pagina, si afisarea lor la un pas 2 deja realizat pe interactiunea cu landing page-ul.

Un landing page cu pasii de navigare foarte clar definiti si fara portite de deraiere de la traseul vizitei va aduce lead-uri calificate.

O platforma buna de lead generation dedicata este https://convertkit.com/
Convert Kits creator Pass.

Oferta valoare reala vizitatorilor

Cel mai important element al landing page-ului nu este mereu textul sau imaginea grafica, ci cea mai imporanta este valoare oferita vizitatorului in schimbul datelor de contact.
Fie ca oferi un ghid gratuit prin care vizitatorul poate obtine valoare imediata, fie ca oferi un discount ce se aplica imediat la prima achizitie, este critic ca valoarea oferita vizitatorului sa fie clar exprimata.

Indiferent de forma de recompensa propusa vizitatorului fie ea un ebook gratuit, un curs introductiv gratuit, o serie de video-uri cu instructiuni etc RECOMPENSA TREBUIE SA OFERE VALOARE vizitatorului.

Prezentarea elementelor de valoare oferite in urma completarii formularului din landing page trebuie sa fie clara si vizibila.

Un bun exemplu de landing page eficient este http://www.reprezentanti-avon.com/reprezentant-avon-bucuresti.php

Folosirea automatizarilor pentru mentinerea contactului cu Lead-urilor.

Generarea lead -urilor este doar primul pas intr-un proces de vanzare.
In medie, doar 2% din vanzari se realizeaza la primul contact cu un lead. Desi, in Romania, majoritatea vanzatorilor abandoneaza comunicarea cu lead-urile dupa prima incercare de vanzare.
Daca se automatizeaza procesulde followup, atunci vei avea de castigat.

Utilizarea secventelor de email automatizat trimis catre lead in ritmul adecvat va creste rata de conversie finala in client. Deasemenea utilizarea strategiei de remarketing cu bannere in reteaua de publicitate Google sau chiar Facebook este benefica in majoritatea cazurilor.

Revenirea prin contact sms catre lead poate fi o strategie de succes in anumite circumstante.

Recomandam platforma https://www.constantcontact.com/ pentru automatizarea email marketing-ului. Are o rata de livrare a email-urilor in inbox de 97%.

Deci, programarea unei serii de email-uri automatizate pe intervale regulate este o strategie buna de mentinere a lead-urilor in palnia de vanzare.

Scopul email-urilor este sa convinga lead-ul, sa parcurga fiecare beneficiu pana cand acesta este sigur ca vrea sa intre in contact. Astfel se conduce lead-ul in palnia de vanzare si se creste rata de conversie.

Cu cat reusesti sa trimiti mai multe email-uri care sa fie citite de lead-ul tau cu atat vei avea mai multe sanse sa il convertesti in client.

Utilizarea chat-ului pentru a deschide conversatii scrise rapide pe site.

Chat-ul prezent pe site poate fi automatizat pana se obtine o calificare avansata a lead-ului.
Un chat personalizat direct uman, este posibil in cazului unui flux mic de lead-uri. Un operator poate gestiona in medie 2 conversatii simultane in mod eficient. Astfel incat lead-ul sa nu se simta neglijat in conversatie.

Noi recomandam utilizarea chat-ului de whatsup pentru afacerile ce pot gestiona lead-urile in mod personalizat. Astfel ca odata inceputa conversatia vei primi si datele de contact telefonic ale vizitatorului ce incepe conversatia pe whatsup.

Utilizarea chat-ului in landing page-uri poate fi complementara utilizarii formularului de contact sau poate inlocui in totalitate formularul de contact daca afacerea/serviciul tau este unul ce implica conversatie rapida pe dispozitive telefon.

Utilizarea de campanii pe multiple platforme online

Una din strategiile de succes petru generarea de lead-uri este realizarea de campanii care sa se difuzeze simultant antat pe Google cat si pe Facebook.

Mesajul trebuie sa fie acelasi iar comunicarea constanta prin anunturi text, bannere de remarketing atat in site-uri partenere cu google, cat si in mediul facebook.

Cu cat ai mai multe interactiuni cu vizitatorul pe multiple medii online cu atat cresc sansele de conversie.

Un studiu Google ne arata ca un vizitator are nevoie in medie de 20 de interactiuni cu reclama pentru a deveni client.
O calatorie obisnuita a vizitatorului in mediul online, implica 3 interactiuni cu reclama pe google si 4 interactiuni minime cu reclama in alte medii, gen bannere in ziare, bannere si facebook, toate pe acelasi flux de calificare a lead-ului.

Personalizarea comunicarii online

Daca vrei sa cresti rapid rata de conversie, apeleaza la metode de personalizare a comunicarii cu vizitatorul. Intr-un studiu efectuat printre oamenii de marketing si vanzari, ni se arata ca 77% dintre respondenti au declarat ca personalizarea comunicarii cu vizitatorul au condus la o relatie de calitate superioara cu lead-ul. Totodata 55% din lead-urile catre care se comunica in mod personalizat au rate de conversie mai mari.

Cum personalizezi comunicarea in palnia de vanzare?

Prin remarketingul dinamic oferit de Google Ads, este posibila transmiterea de informatii in functie de produsele sau paginile vizitate.

Personalizarea landing page-urilor cu ajutorul softului oferit de hubspot, creste foarte mult rata de conversie. Astfel ca vizitatorul care revine pe site sa aterizeze pe un landing dinamic ce contine cel putin numele lui.

Realizarea de reclama precisa

Nu face sens sa livrezi reclama unui auditoriu necalificat pentru produsul, serviciul oferit.
Astfel, campaniile de promovare este precaut sa inceapa de la audiente ce exprima clar interesul si potentialul de intentie de achizitie. De exemplu cineva care cauta serviciu sau produsul pe google are un interes dovedit. Dar o persoana careia i se livreaza reclama pe facebook sau intr-un ziar online nu are un interes dovedit. Astfel ca vizitatorii fara un interes clar exprimat au un proces mai lung pana la achizitie, si rata de conversie este mai mica si per total costul de convesie este mai mare.

Intrebari frecvete primite de la clienti pentru campaniile de generare de lead-uri.

Cum incep o campanie de lead generation

Primul lucru care il facem intr-o campanie de generare lead-uri este definirea clara a audientei.
Care sunt conditiile necesare pentru a definii un lead calificat ce va fi condus catre palnia de vanzare.

Unde promovam campaniile de generare lead-uri?


De obicei incepem cu campanii de Google Ads, urmate de Remarketing si campanii pe Facebook.

Alte medii online in care se pot genera lead-uri sunt LinkedIn, Instagram, portaluri web specifice anumitor nise, forumurile pot primi uneori reclama cu bannere care sa genereze lead-uri.
Cand poti folosi reteaua Linkedin pentru generarea de lead-uri? Functioneaza bine in cadrul campaniilor de recrutare de personal facute de HR, sau in cadrul campaniilor specifice spre exemplu oferi un serviciu specializat care se adreseaza unui anumit profil de consumator.
Spre exemplu faci video-uri de prezentare, poti lua contact cu potentiali clienti pe Linkedin dupa ce identifici proprietari de afaceri, sau managerii de marketing, sau manageri de vanzari.