5 sfaturi utile pentru promovare unui cabinet psihologic

Promovare Cabinet Psihologic

Dacă ești psiholog sau psihoterapeut și ai propriul tău cabinet sau intenționezi să îți deschizi unul, pe lângă atribuțiile de psiholog, îți vor reveni și cele de manager, printre care se numără și atragerea și fidelizarea unui număr cât mai mare de clienți. De aceea, ne-am propus să venim în ajutorul tău cu 5 sfaturi utile de care trebuie să ții cont atunci când dorești să-ți promovezi online cabinetul psihologic.

Lansează un site bine optimizat

Pentru început este necesar să te asiguri că afacerea ta are și un site. Deoarece sunt foarte puține businessuri care supraviețuiesc fără să fie prezente și în mediu online, mai ales într-un context socio-economic pandemic, cum este cel actual. Așadar, dacă ai creat deja un site pentru afacerea ta, felicitări! Dacă nu, este necesar să rezolvi acest aspect cât mai curând posibil. După ce site-ul a fost lansat, este necesar să implementezi și o strategie de SEO pentru acesta, adică să-l optimizezi pentru motoarele de căutare Google. Acest lucru este foarte important, deoarece un site neoptimizat nu se afișează în rezultatele Google și nu îți poate aduce clienți, deoarece aceștia nu îl pot găsi online.

Ce trebuie să faci pentru a avea o strategie de SEO bine pusă la punct?
O idee foarte bună ar fi să apelezi la o agenție specializată de marketing digital, deoarece acesta are deja toate resursele necesare (experți în domeniu, softuri specializate, experiență cu mulți clienți etc) pentru a face acest lucru la un nivel profesionist. Însă dacă ești la început și nu îți poți permite să plătești serviciile unei agenții, poți încerca să îți optimizezi singur site-ul, consultând tutoriale how to, bloguri specializate etc

Postează articole pe site în scop de SEO, nu doar pentru demonstrarea cunoștințelor

Un mijloc foarte bun (și necostisitor) prin care îți poți ajuta site-ul să ajungă mai sus în rezultatele Google într-un timp cât mai scurt este prin redactarea și publicarea de articole la tine pe site. Cu toate acestea, dacă te-ai hotărât să postezi articole pe site-ul tău, este necesar să ții cont de un anumit aspect: nu confunda articolele științifice, cu articolele realizate în scop de SEO. Majoritatea profesioniștilor din diverse domenii (cum este și cazul psihologilor) își publică pe site doar articole super documentate științific și într-un limbaj cât mai specializat. Acesta este un lucru bun pentru a demonstra publicului profesionalismul și expertiza în domeniu, însă nu este suficient pentru a-ți aduce vizitatori pe site și clienți potențiali. Adică poate tu ai scris un articol științific foarte interesant despre ce înseamnă somatoestezie, dar dacă acest termen are un număr foarte mic de căutări lunare online, atunci articolul nu te poate ajuta prea mult.

Articole SEO Psiholog

Folosește teme uzuale și ușor de înțeles de către public pentru articolele de pe site, precum: “5 semne  că suferi de depresie” sau orice altă temă de interes larg și – cel mai important – înainte de a te apuca de scris, cercetează și selectează mai întâi cuvintele cheie care te avantajează. Poți face aceste lucru utilizând o platformă gratuită, precum Keyword Planner, de la Google. Acest lucru nu înseamnă să renunți la articolele științifice, dimpotrivă, însă le poți publica pe platforme științifice, reviste de știință, le poți promova în mediul academic etc. 

Listează-ți cabinetul pe cât mai multe platforme de promovare a site-urilor 

Un alt procedeu de SEO care poate crește popularitatea site-ului tău în mediul online, este linkbuilding-ul sau “colectarea de link-uri” (adică referințe online).

Cum poți realiza linkbuilding? Trebuie pur și simplu să îți postezi afacerea pe cât mai multe site-uri/platforme online ai ocazia, precum paginiaurii.ro , docbook.ro, adcodevelopment.ro etc.

Linkbuilding-ul te ajută deoarece Google apreciază site-urile cu număr ridicat de referințe și le premiază cu locuri mai bune în rezultatele căutărilor, însă te ajută și să crești numărul de vizitatori pe site, deoarece beneficiezi de volumul ridicat de căutări lunare online al platformei pe care te-ai listat, precum și de autoritatea acesteia în domeniu. 

Pornește un vlog pe youtube

Clipurile video au avut întotdeauna un impact pozitiv asupra publicului. Un canal de Youtube reprezintă un mijloc foarte eficient prin care poți transmite mesajul tău către public, rămânând astfel mult mai ușor în mintea acestuia. De asemenea, dacă dezbați teme de interes mare, le poți prezenta utilizatorilor profesionalismul tău în domeniu, precum și motivele pentru care ar trebui să apeleze la tine și nu la competiție. În plus, un material video are mai multe șanse să fie redistribuit comparativ cu un text, ceea ce contribuie la creșterea popularității afacerii tale în mediul online și implicit la numărul de vizitatori pe site. 

Promovează-ti cabinetul cu Google Ads

Până acum am discutat despre metode organice (fără să plătești pe click) prin care îți poți promova online cabinetul psihologic. Însă pe lângă acestea, o idee foarte bună ar fi să te orientezi și către anunțuri plătite pe platforma Google Ads. Anunțurile plătite îți pot ajuta site-ul să ajungă mai repede pe prima pagină în Google sau chiar în primele poziții, depășind rezultatele organice. Pe lângă vizibilitate mai mare, Google Ads îți aduce și alte beneficii. În primul rând ai control asupra bugetelor investite (îți poți seta singur sumele pe care ești dispus să le plătești) și poți avea garanția că Google nu va extrage mai mulți bani din contul tău. De asemenea, nu plătești atunci când anunțul se afișează în Google, indiferent numărul de apariții pe care l-a înregistrat acesta, ci plătești doar atunci când un utilizator a dat click pe anunț.

Acestea au fost cele 5 metode accesibile și ușor de implementat prin care poți promova un cabinet psihologic. Încearcă-le pe toate și sporește-ți șansele de a atrage cât mai mulți utilizatori în mediul online.

Vrei sa te ajutam cu promovarea online a cabinetului tau?

Scrie-ne detalii despre proiectul tau