Ce este Content Marketingul Definitie si Exemple

Content Marketingul este strategia de promovare online prin publicarea de articole cu Conținut text, imagine si video.

! Martketingul de continut denumit si Content Marketing reprezinta crearea si distribuirea de articole SEO pe site-ul propriu cu scopul de a promova un produs sau serviciu.

Desi acest continut nu se va concentra in mod special asupra organizatiei tale sau a ofertei acesteia, deseori articolele create cu scopul de a promova includ un mix de informatii despre anumite probleme si solutii de rezolvare. Scopul continutului este de a comunica valoare utilizatorilor. Marketingul de continut este carte componenta din oferta SEO.

4 motive să folosești content marketing -ul

  1. Reducerea riscului – Marketingul de Conținut dezvoltă incredere prin furnizarea de informatii care vor ajuta clientul in luarea celei mai bune decizii. Acest fapt le permite să reducă atat riscul personal cat si pe cel organizational.
  2. Generarea de leaduri – continutul este folosit pentru a atrage trafic catre websiteul tau cat si pentru a obtine leaduri prin formulare.
  3. Dezvoltarea comunicării – odata cu obșinerea unei oportunităși, trebuie să ai conținut care să educe și să informeaze pentru a dezvolta procesul de achiziție sau de fidelizare post achiziție.
  4. Evaluarea unei oportunități ar trebui să fie fondată pe cum interacționeaza un posibil client cu continutul de pe websiteul tau, din rețelele sociale si email marketing, apoi trebuie continuat procesul prin campanii de educare.

Promovarea Conținutului Online

Conținutul de calitate trebuie promovat pentru a ajunge la audienta ta țintă.

Ia in considerare promovarea continutului în unele sau chiar toate dintre următoarele locuri:

  • Website
  • Email
  • Rețele de Socializare Facebook, Google +, YouTube
  • Presa online
  • Prin intermediul Partenerilor, în buletinele lor informative
  • Promovare in motorul de căutare si bannere pe alte site-uri cu ajutorul instrumentelor AdWords

Exemple materiale din strategia de content marketing

  • Prezentari de produse, servicii
  • Articole sau Postari in blog
  • Comunicate de Presa (PR)
  • Carti/Carti Electronice (eBooks)
  • Fise de produs in format PDF
  • Brosuri/Manuale
  • Ghiduri de Referinta
  • Studii de Caz
  • Biblioteca de resurse
  • Imagini
  • Fisiere Video
  • Ghiduri de Informare
  • Seminarii Online

Reguli pentru Marketingul de Conținut (content marketing)

  1. Contentul (continutul) publicat nu este doar promotional. Materialele de promovare stimulează, inspiră și transmit valoare. Nu sunt folosite agresiv tactici promotionale, ambele componente critice ale marketingului de continut.
  2. Este relevant – materialele generice care nu sunt foarte relevante pentru un cititor nu vor contribui la succes. Atunci cand adaugi continut trebuie sa te asiguri ca va fi util cititorului, indiferent daca sustine sau nu mesajul firmei.
  3. Vine in completarea unor lipsuri – Continutul trebuie sa raspunda unei intrebari sau probleme. A oferi cititorului informatii despre subiecte unde nu este necesar va constitui un efort pierdut din partea organizatiei.
  4. Este bine scris – Continutul care nu este bine scris ar putea produce rezultate proaste, mai mult ar putea afecta reputatia firmei. Verifica daca continutul este atent scris si nu are greseli.
  5. Este relevant pentru compania ta – Daca continutul creat nu sustine obiectivele afacerii, crearea lui este o irosire de resurse. Tine cont de obiectivele afacerii atunci cand creezi continut.
  6. Oferă dovezi, argumente – Pentru că scrii pentru a sustine un obiectiv de afaceri, conținutul tău ar putea parea partinitor. Asigura-te ca acesta oferă dovezi fie prin testimoniale fie prin statistici.

Content marketingul mereu implica publicarea de articole SEO si un share pe Facebook, pentru că cineva îți va fi recunoscător.

Informațiile din acest articol sunt sintetizate pentru a oferii o imagine de ansamblu asupra conceptului de marketing de continut Content Marketing. Concept foarte util de aplicat in marketingul online.

In concluzie:
1. Dezvoltă continut (scris, imagine, video, audio) care ă valoare si să ajute viitorii si actualii clienti.
2. Scrie simplu si specific.
3. Promovează continutul dezvoltat.

Spor la comunicare de valoare !