Ce este AdWords? Cum functioneaza AdWords?

Ce este Google AdWords?

Google AdWords este sistemul de publicitate Google în care agenții de publicitate licitează pe anumite cuvinte cheie pentru ca anunțurile lor să fie preznte în rezultatele de căutare Google. Din moment ce agenții de publicitate trebuie să plătească pentru aceste clicuri, acesta este modul în care Google face bani din căutarea pe internet.

Sunt eficiente campaniile AdWords?

În funcție de competitivitatea cuvintelor cheie pentru care licitați ȘI relevanța cuvintelor cheie folosite campania are un succes mai mare sau mai mic. În cele mai multe cazuri am observat că AdWords funcționează extrem de eficient,  atâta vreme cât cuvintele cheie sunt corect selectate, anunțurile profesionist realizare și vizitatorului îi sunt îndeplinite așteptările pe pagina pe care este condus de anunț.

Cât costă Google AdWords?

Costurile campaniei AdWords sunt influențate de mai mulți factori. Afla totul despre aceste costuri, în cazul licitării, precum și costul mediu pe clic, în articolul Cât costă AdWords?

 

Cum funcționează licitațiile AdWords?

Poziția actuală a anunțului, în principal este determinată de suma maximă oferită pe clic și Scorul de calitate. Cea mai bună clasare în licitație determină poziția primului anunț. Costul pentru un Click (CPC) real va fi determinat de valoarea rezultata din clasamentul următorului anunț de sub anunțul nostru, împărțit la scorul de calitate. Singura excepție de la această regulă este atunci când suntem singurul ofertant în licitație, caz în care plătim prețul maxim licitat pentru 1 click. Sistemul AdWords penalizează puternic agenții de publicitate care licitează agresiv dar au scoruri de calitate scăzută pe cuvintele cheie. In schimb, cei cu Scoruri de calitate mari obțin poziții de anunțuri mai mari și un Cost Per Clic (CPC) mai scăzut.

De câte ori se execută o licitație Google?

Această licitație se rulează de miliarde de ori în fiecare lună. Rezultatele sunt de așa natură încât utilizatorii pot găsi anunțuri care sunt relevante pentru ceea ce caută, iar firmele de publicitate iți fac legătura cu clienți potențiali la cele mai mici prețuri posibile iar Google încasează miliarde de dolari în venituri. Aceste cifre sunt la nivel Global, nu se referă la piața din Romania.

Cum funcționează licitația Google?

Odată ce o interogare se face pe Google, motorul de căutare procesează cererea și se execută o licitație, care va determina apoi pozițiile de anunțuri și Costul Per Clic (CPC) pentru fiecare agent de publicitate.

Cum intri in licitația Google?

Anunțurile sunt eligibile pentru a fi introduse într-o licitație de fiecare dată când licitați pe cuvinte cheie relevante pentru interogarea utilizatorului. Sumele licitate, Scorul de calitate și relevanța vor intra în joc pentru a stabili dacă anunțul este eligibil pentru a se afișa în rezultatele afișate de Google.

Ce înseamnă CPC?

CPC sau cost pe clic, este suma ce se plătește de un agent de publicitate de fiecare dată când cineva face clic pe anunțul lor AdWords.

Cum funcționează CPC?

CPC-ul este determinat de competitivitatea cuvintelor cheie, sumele licitate maxime și Scorurile de calitate.

Ce înseamnă costul mediu pe clic?

Suma medie pe care o plătești de fiecare dată când un om dă clic pe anunțul dumneavoastră.

Ce este Scorul Google de calitate?

Scorul de calitate este un parametru Google folosit pentru a determina cât de relevant și util este anunțul dvs pentru utilizator. Formula de calcul pentru Scorul de calitate  este bazată în primul rând pe CTR  adică rata de clic a anunțului, relevanța cuvintelor cheie, precum și calitatea paginii de destinație. Cu cât este mai mare Scorul de calitate, cu atât mai bine. Cuvinte cheie cu scor de calitate ridicat vă vor economisi bani și vor contribui la o mai bună poziționare a anunțurilor.

Căt platesc la Google?
Prețul plătit de agentul de publicitate este determinată de cantitatea de clicuri care le primește reclama companiei.
Scorul de calitate vs CPC

Scorul de calitate și Costul per Clic licitat sunt elemente importante, deoarece ele determină poziționarea reclamei în pagina de rezultatele a motorului de căutare.

 

Ce înseamnă CPC real?

Cost per Clic real este valoarea plătită de un agent de publicitate de fiecare dată când un căutător face clic pe reclama. Acest parametru de cost CPC real variază în funcție de ceilalți agenți de publicitate participanți la licitație și este întotdeauna mai mic decât prețul maxim de licitare.

Care sunt metode alternative de licitare?

Metodele alternative includ licitare CPM și APC.

Ce înseamnă licitarea CPM?

Licitarea CPM se bazează pe impresii și pot fi utilizate alături de licitarea CPC.
CPC vs CPM
CPC este costul pentru o publicitate în funcție de cât de multe clicuri pe care le primește în timp CPM este costul pentru o publicitate în funcție de cât de multe afișări îl ridică. Ambele metode pot fi utilizate simultan.

Ce sunt cuvintele cheie AdWords?

Cuvintele cheie din AdWords sunt cuvintele și expresiile pe care agenții de publicitate licitează, în speranța că reclamele lor vor apărea pe pagina de rezultate ale motorului de căutare google, chiar atunci când oamenii sunt în căutarea de produse sau servicii ce corespund cuvintelor cheie. De exemplu, dacă vindeți pantofi on-line, s-ar putea oferta pe cuvinte cheie precum „adidași Nike”.

Cercetare de cuvinte cheie este procesul de utilizare a instrumentelor și datelor pentru a determina ce cuvinte cheie sunt cele mai susceptibile de a aduce trafic relevant pe site.
Cum funcționează Rețeaua de display Google?

Rețeaua de display Google sau GDN este o rețea foarte mare de site-uri care permit agentilor parteneri Google să plaseze reclame grafice, care ajunge la peste 90% din totalul utilizatorilor de Internet!

Ce este un grup de anunțuri Google AdWords? Cum funcționează grupurile de anunțuri?

Un grup de anunțuri este un container pentru reclame AdWords, cuvintele cheie și paginile de destinație. Google tinde să răsplătească agenții de publicitate care creează campaniile AdWords cu grupuri de anunțuri structurate. Este important să nu se arunce toate cuvintele cheie în același grup de anunțuri. Este important să organizăm cuvintele cheie pe teme specifice.

Ce este relevanța anunțului în AdWords?

Relevanța anunțului este o măsură a calității reclamei. Analizează cât de mult se potrivesc cuvintele cheie cu mesajul din anunțurile și paginile de destinație. Un anunț cu o relevanță mai mare poate îmbunătăți rata de clic, și scorul de calitate.

Cere un audit adwords gratuit pentru a vedea cum performează campania ta AdWords. Consultă oferta de servicii AdWords Leon Paul Media.

Adrian Ficker

Adrian Ficker

Trainer Marketing Online la LeonPaul Media
Co Fondator LeonPaul Media. Antreprenor concentrat pe rezultate. Cultivator de ideii si strategii de vanzare online. Ofer expertiza practica de marketing si vanzari acumulata in 15 ani.Pasionat de SEO, AdWords si Facebook Ads.
Adrian Ficker

Ultimele postari ale lui Adrian Ficker (vezi toate)