7 Metode de promovare online cu rezultate sigure

PROMOVARE GOOGLE ADS

Promovarea prin Google Ads reprezintă o metodă foarte eficientă de a atrage trafic relevant pe site-ul tău, chiar în momentul în care oamenii caută exact tipurile de produse sau servicii pe care afacerea ta le are de oferit.

Anunturile postate in reteaua Google iti ofera 2 metode distincte de promovare astfel:


1. Anunțuri platite pay per clic Google pe motorul de cautare

Google îți oferă posibilitatea de a posta anunțuri plătite atât în rezultatele din google.ro, google.com etc, cât și pe alte site-uri, din rețeaua de display, prin intermediul Google AdSense. Spre exempu poti pune anunt pe libertatea.ro

Iată cum arată anunțurile afișate în rezultatele motorului de căutare Google (SERP – de la Search Engine Results Page). Anunțurile plătite (Ads) sunt marcate de eticheta “anunț” (sau “ad” în engleză) și apar în partea de sus a paginii (după cum poți observa în chenarul roșu), de-asupra rezultatelor organice (cele din chenarul verde). Trebuie să știi, totuși, că există și situații în care anumite anunțuri se afișează în partea de jos a paginii, sub rezultatele organice.

Promovare Google Ads PPC SEO leonpaul

2. Anunturi platite pay per clic in reteaua de parteneri Google.

După cum am precizat mai devreme, Google îți oferă posibilitatea de a-ți posta anunțurile și în rețeaua de display. Rețeaua de display este constituită din alte site-uri, care au încheiat parteneriat cu Google și au fost de acord să posteze anunțurile plătite ale altor companii. Anunțurile din rețeaua de display pot apărea sub formă de text, imagini, video.
Cu ajutorul acestor anunturi si bannere poți realiza campanii de remarketing sau sa livrezi reclama catre audiente definite in functie de interese sau audiente asemanatoare cu vizitatorii care intra pe site-ul tau, sau audiente asemenatoare cu cei ce cauta un anume produs, poate al concurentilor tai.

Iată un exemplu de anunț din rețeaua de display.

Promovare Anunturi si bannere in alte site-uri Google
Anunturi grafice, bannere de la military-line.ro si militaryshop.ro apar in site-ul de curs valutar, ca forma de remarketing, dupa ce eu am vizitat cele 2 site-uri in cautarea unor produse de tip military.

Pe ce criterii se afișează anunțurile in Google

Pentru a stabili ordinea în care sunt afișate anunțurile, Google efectuează o licitație (ca un fel de “concurs” între anunțuri), bazată pe cuvintele cheie. Trebuie să știi că, înainte de a crea anunțurile, advertiserii selectează o listă de cuvinte cheie pe care le vor targheta. Pentru a stabili lista de cuvinte cheie, advertiserii trebuie să ia în considerare cuvintele cele mai relevante pentru obiectul de activitate al companiei, dar și cuvintele care au cele mai mari șanse să fie introduse de useri, în momentul când caută produse sau servicii similare cu cele pe care le are afacerea respectivă de oferit.

Ulterior, advertiserii stabilesc pentru acele cuvinte cuvinte cheie un bid (o sumă licitata) pe care sunt dispuși să o plătească atunci când un user dă click pe unul din anunțurile lor. Acest bid, combinat cu scorul de calitate determinat de Google pentru anunțul repectiv, determină care anunț va apărea în SERP și pe ce poziție. Atunci când un user dă click pe un anunț, advertierul plătește o anumită sumă, denumită cost per click. De aceea această metodă de promovare se numește PPC (Pay Per Click), deoarece advertiserul plătește doar atunci când un utilizator dă efectiv click pe anunțul său.

Cum funcționează licitațiile Google Ads

După cum am meționat și mai sus, platforma Google Ads se bazează pe un sistem de licitație, care se desfășoară de fiecare dată când un user introduce un cuvânt cheie (sau o frază) în motoarele de căutare.
Pentru a “câștiga” licitațiile desfășurate automat de motorul de căutare Google, trebuie să ții cont de două aspecte: scorul de calitate și suma licitată. Cu cât scorul de calitate este mai mare (la care se adaugă și suma pe care o licitezi), cu atât anunțul tău se va afișa mai sus în paginile Google. Contrar a ceea ce probabil crezi, nu suma pe care o licitezi este cea mai importantă, ci scorul de calitate și relevanța anunțurilor tale pentru utilizatori. Dacă ai un scor de calitate scăzut și te bazezi pe sumele mai mari pe care le licitezi, riști să consumi sume mult mai mari din bugetul de promovare, în încercarea de a compensa deficitul de calitate al anunțurilor și oricum sunt șanse mari ca alte anunțuri, care s-au bazat pe scorul de calitate, nu pe suma licitată să se afișeze mai sus decât tine.

Iată care sunt factorii care ar putea influența negativ scorul de calitate, în cazul în care sunt neglijați:

  • Relevanța anunțurilor tale pentru cuvintele cheie introduse de useri la un moment dat
  • Relevanța cuvintelor cheie pentru grupurile de anunțuri din campaniile tale
  • Relevanța anunțurilor tale pentru pagina de destinație către care direcționează
  • Rata de click pentru anunțurile și grupurile tale de anunțuri
  • Performanța generală a contului și campaniilor tale Google Ads


Iată care sunt cele mai importante beneficii pe care ți le poate aduce un scor de calitate ridicat:

  • Costuri mai mici și buget de promovare mai redus – Google recompensează advertiserii cu un scor de calitate mai mare prin reducerea costului per click. Acest fapt conduce la creșterea coeficientului ROI (return on investment).
  • Expunere mai mare a anunțurilor – Google recompensează anunțurile care are un scor de calitate mai mare afișându-le mai des, dar și în poziții mai bune în SERP, adică mai sus în rezultatele Google. Acest lucru este important, deoarece te ajută să obții mai multe click-uri și mai multe conversii, fără a fi necesar să crești sumele licitate pe cuvintele cheie.


Cât te costă să-ți promovezi afacerea prin Google Ads

Costurile campaniilor Google Ads sunt determinate de mai mulți factori, precum competitivitatea cuvintelor cheie pe care le-ai selectat, industria în care activezi, locația și țara în care te afli și în care te promovezi, calitatea contului Google Ads și a campaniilor tale etc.
Dacă vrei totuși să ai un reper, atunci trebuie să știi că în US, costul mediul per click pentru toate industriile este de aprox $ 2,3 iar în Romania este cu aprox 69% mai mic.
Detaliat despre cat costa promovarea Google Ads am scris detaliat in acest articol separat.

3. PROMOVAREA PE YOUTUBE

Există două tipuri de anunțuri prin care te poți promova pe YouTube: prin Display Ads (adică anunțuri statice, sub formă de bannere) și prin Video Ads (adică prin anunțuri dinamice, sub forma de clipuri video).

Display Ads pe Youtube:

Bannere standard – acestea sunt similare cu anunțurile standard din rețeaua de display a Google și pot fi alcătuite doar din text (bannere standard) sau pot conține și fișiere multimedia (ex poze). Acestea se afișează de obicei lângă clipul video, însă ai la dispoziție multiple setări prin care poți decide unde dorești să se afișeze bannerele tale. (în dreapta în poza de mai jos)


In-video overlay ads (adică bannere ce apar peste clipul care rulează) – acestea sunt bannere de tipul pop-up, care (după cum probabil ai observat) apar pe clipul care rulează, în partea de jos a acestuia. Chiar dacă acestea sunt categorisite ca fiind “enervante” de un număr considerbil de useri (care le și închid de la X după prima secundă de afișare), este important să înțelegi că scopul acestora este să fie greu de ignorat. Aceste bannere pop-up care apar peste un clip în timp ce îl urmărești, a mult mai puține șanse să fie ignorate, decât un banner care ar apărea în partea dreaptă, în exteriorul unul clip. (în stânga în poza de mai jos)

Reclama Video Ads:
În ceea ce privește anunțurile dinamice sub formă de clipuri video, opțiunile sunt și mai numeroase:

  • In-stream video ads – adică acele anunțuri video care apar în timpul unui clip și pe care trebuie să le urmărești “obligatoriu” 5 secunde. Abia după ce se încheie cele 5 secunde, poți decide dacă dorești să urmărești reclama mai departe până se termină sau să dai skip și să revii la clipul pe care îl vizionai initial.
  • In-slate video ads – aceste anunțuri apar înaintea clipurilor de pe YouYube care au o durată de 10 min sau mai mare.
  • In-search video ads – aceste anunțuri se afiează de-asupra (sau în dreapta) listei cu rezultatele afișate în urma căutării tale pe YouTube (adică în lista cu rezultate ce apare după ce ai scris ce vrei să cauți în bara de căutare de pe YouTube). Dacă dorești, poți asociate cu anunțurile Google Ads, ca apar în SERP pe Google, de-asupra rezultatelor organice, doar că pe YouTube, piața este mai puțin saturată comparativ cu Google, iar anunțurile tale au mai multe șanse să fie remarcate.
  • In-display video ads – aceste anunțuri se afișează ca sugestii în lista cu celelalte clipuri care apar în dreapta și/sau sub clipul pe care îl vizionezi. Aceste anunțuri video se afișează deoarece motorul de căutare YouTube consideră că utilizatorul ar fi interesat de acestea, pe baza cuvintelor cheie utilizate de acesta, dar și pe baza setărilor de targhetare realizate de advertiser pentru campania respectivă.

PROMOVARE PRIN SOCIAL MEDIA

SMM (Social Media Marketing) – sau marketingul prin rețele de socializare este o formă de marketing online care se bazează în special pe crearea și distribuirea de conținut pe rețelele de socializare, cu scopul de a atinge obiectivele de marketing și de branding ale companiei. „

De asemenea, Social Media Marketing este un instrument foarte puternic și eficient de a obține clienți pentru afaceri de toate dimensiunile, din majoritatea industriilor.

Indiferent de rețeaua (sau rețelele) de socializare pe care dorești să te promovezi, este esențial să înțelegi că trebuie mai întâi să concepi un plan – o strategie. Iată care sunt cele mai importante întrebări la care trebuie să găsești răspuns înainte de a începe să-ți implementezi campaniile pe social media.

  • Ce îți dorești să obții / ce îți dorești să realizezi prin intermediul campaniilor tale de social media?
  • Cine este publicul tău țintă?
  • Ce rețele de socializare utilizează publicul tău țină și în ce mod?
  • Ce mesaj dorești să transmiți publicului tău țintă prin intermediul rețelelor de socializare?

În crearea strategiei potrivite de promovare pe rețelele de socializare, este esențial să ții cont de tipul de afacere, obiectul de activitate precum și de profilul și filozofia companiei pe care o promovezi. Îți prezentăm câteva sfaturi utile în cazul în care ai decis să te promovezi pe Facebook și pe Instagram.

4. Promovarea pe Facebook

De ce să te promovezi prin Facebook Ads?

Pentru a răspunde la acestă întrebare, încearcă să privești lucrurile în felul următor: Google Ads ajută clienții potențiali care acum cauta să ajungă la afacerea ta, în timp ce Facebook Ads ajută afacerea ta să ajungă la clienții potențiali care inca nu cauta activ afacerea ta.
Google ads raspunde la o nevoie exprimata clar acum, iar facebook este o retea in care poti imparti flyere electronice online. Oricum ceva mai sofisticat decat impartirea de flyere pe strada.

Cum reușește Facebook să facă acest lucru? Prin intermediul imensei baze de date pe care o deține, cu informații detaliate despre comportamentul și acțiunile utilizatorilor în mediul online.

Mai exact, Facebook are o audiență globală de peste 1,5 miliarde utilizatori (adică aproximativ o cincime din toată populația planetei).

De ce este acest lucru important pentru tine? Din mai multe motive, însă unul din cele mai importante ar fi următorul: cu cât audiența este mai mare, cu atât mai detaliat poate fi procesul de targhetare.

Spre deosebire de alte mijloace de promovare precum radio sau TV, Facebook nu încearcă să ajungă la cât mai mulți oameni, ci încearcă să ajungă la oamenii care trebuie.

După cum spuneam, baza de date imensă pe care o deține Facebook cu preferințele utilizatorilor, le permite advertiserilor să targheteze audiența potrivită prin numeroase criterii, de la demografice, la comportament de achiziție, interese personale, evenimente personale importante și multe altele, prin care advertiserii reușesc să-și îmbunătățească coeficientul ROI (Return on Investment).


Cum funcționează Facebook Ads

Înainte de a implementa campaniile tale Facebook Ads, este necesar să identifici obiectivele campaniei și să stabilești o strategie prin care le poți obține. Obiectivele pot fi creșterea numărului de vizitatori pe site, creșterea vânzărilor, promovare unei aplicații etc. După ce ai stabilit obiectivele, este necesar să-i spui lui Facebook cui trebuie să-i livreze (afișeze) campaniile tale. Acest lucru se realizează cu ajutorul procesului de segmentare a audienței.

Cu ajutorul segmentării audienței tu ai posibilitatea să îi descrii lui Facebook profilul publicului tău țintă, astfel încât anunțurile tale să se afișeze doar către acesta. După ce ai stabilit audiența, următorul pas este să creezi anunțurile propriu-zise. Spre deosebire de Google Ads, anunțurile Facebook se bazează mult mai mult pe imagini și “impresie vizuală”.

Promovare Fcebook Ads
Cand faci o postare pe facebook promovarea ei te ajuta sa ajungi la mai multi oameni. Postarea din exemplu natural neplatit a ajuns la 570 de persoane, iar promovarea pe facebook a adus inca 4.626 de persoane

Asemeni Google Ads, Facebook Ad utilizează tot un sistem de licitație pentru a decide ce anunț să se afișeze și cărui user. Pentru desfășurarea licitației se iau în considerare mai mulți parametrii, precum bid-ul (adică suma maximă pe care este dispus să o plătească un advertiser pe o conversie), dar și calitatea anunțului respectiv. O data ce campaniile tale au fost lansate, nu uita să monitorizezi constant evoluția anunțurilor tale Facebook Ads, pentru a optimiza frecvent parametrii esențiali precum rata de click (click-through rate) sau cota de impresii (impression share), așa cum ai proceda și dacă ai derula o campanie Google Ads.

Cât te costă să-ți promovezi afacerea prin Facebook Ads

Datorită caracteristicilor sale prezentate mai sus și a posibilităților de targhetare pe care le oferă, Facebook poate fi considerată una dintre cele mai eficiente platforme de promovare. Cu toate acestea, trebuie să înțelegi că sunt foarte mulți factori care determină costul total al campaniilor pe care le desfășori: de la tipurile de anunțuri, bid, audiențe, frecvența, perioada în care desfășori anunțuri etc. dacă vrei totuși să îți faci o idee, poți consulta tabelul de mai jos cu costul mediu per click, pe diferite țări, printre care se numără și România.

Detaliat despre oferta de promovare pe Facebook am scris aici intr-o pagina speciala.

Deasemenea ca si costuri la nivel global Poți consulta tabelul complet accesând linkul următor:

http://www.rudibedy.com/blog/facebook-advertising-cpc-cpm-per-country/

5. Promovare pe Instagram

De ce să te promovezi prin Instagram Ads

Asemeni Facebook-ului (companie de care oricum aparține) și Instagram-ul are o audiență impresionantă formată din peste 800 milioane de utilizatori activi. Această audiență numeroasă reprezintă o adevărată oportunitate pentru antreprenorii și advertiserii de pretutindeni.

Insă poate reprezenta și o provocare în același timp, deoarece poate fi destul de greu să te evidențiezi între atâtea afaceri care se promovează concomitent.

Tocmai de aceea, Instagram Ads poate veni în ajutorul tău. Deoarece acesta sunt un instrument foarte puternic care te poate ajuta să livrezi exact mesajul potrivit, către oamenii potriviți și la momentul potrivit.

Indiferent dacă este pe Facebook sau pe Instagram, publicitatea plătită îți poate oferi un control mult mai bun asupra publicului la care ajung anunțurile tale, dar și asupra bugetului pe care îl investești.

Instagram Ads îți poate oferi o expunere mai mare a companiei și brandului tău, precum și mai mult trafic pe site, ceea ce în timp poate conduce la obținerea de mai mulți clienți potențiali și, în cele din urmă, la mai multe conversii.

Cum funcționează Instagram Ads

Instagram Ads este o formă de publicitate plătită în mediul online, prin care se poate afișa conținut pe platforma Instagram, cu scopul de a apărea în fața unui public mai mare și mult mai targhetat.

Este important de precizat faptul că Instagram se bazează în special pe “impresii vizuale” și fișiere multimedia (foto/video) care pot fi însoțite și de text, însă în proporții mai mici (comparativ cu Google Ads, de exemplu, unde majoritatea anunțurilor se bazează în principal pe text).

Sunt anunțurile Instagram potrivite pentru afacerea ta?

Înainte de a răspunde la această întrebare, trebuie mai întâi să înțelegi ce fel de public utilizează platforma Instagram.
Statisticile arată că peste jumătate (aprox 55%) din utilizatorii de pe Instagram au vârste cuprinse între 18 – 29 ani.
Aproximativ 30 % au vârste cuprinse între 30 – 49 ani. Doar un procent de aprox 15% este format din utilizatori cu vârste peste 50 ani.


Deci daca publicul tau tinta este peste 30 ani, atunci Instagram nu iti va aduce mare lucru in zona de vanzari.

DAR, daca vinzi tenisi sau ghiozdane cool, sau casti audio pentru tineri, atunci da, promovarea pe instagram este importanta.

Adrian

Cu toate acestea, dacă pentru afacerea ta nu este necesar să targhetezi un anumit segment de vârstă, atunci îți poți promova liniștit compania prin Instagram Ads.
Instagram este super pentru tine dacă afacerea ta este una în care se pune accent și pe aspectul vizual sau creativ, precum restaurante, cafenele, cofetării, decorațiuni, florării, make-up, foto artistic ș.a.m.d

6. PROMOAREA PRIN GOOGLE MAPS


Pe scurt, promovare prin Google Maps este o modalitate foarte eficientă prin care îți poți face afacerea mai ușor de găsit de către clienți.


De ce să te promovezi prin Google Maps

Promovare prin Google Maps îți poate fi de ajutor mai ales dacă afacerea ta este una care își desfășoară activitatea la punctul de lucru, cum este cazul restaurantelor sau al saloanelor de înfrumusețare, de exemplu și îți dorești să atragi cât mai mulți clienți la sediul firmei tale.

Iată care sunt modalitățile prin care poate Google Maps sa iti aduca clienti:

Rezultate Google Maps bazate pe proximitate (adică pe apropierea față de user).

Rezultatele Google Maps bazate pe proximitate se afișează în funcție de locația fizică a utilizatorului și utilizează funcția de locație care trebuie să fie activă pe dispozitivul acestuia.

Acest gen de rezultate sunt din ce în ce mai frecvente datorită creșterii numărului de căutări Google pe dispozitivele mobile. Aceste rezultate sunt acelea care ai observat că apar cu sintagma “lângă mine” sau “în apropiere” adăugată lângă cuvintele cheie pe care le-ai introdus (ex: “librărie lângă mine”, „dentist în apropiere” șamd).

Rezultate Google Maps bazate pe ranking (clasamente)

Rezultatele din Maps bazate pe proximitate sunt foarte des întâlnite, însă ce se întâmplă în cazurile în care utilizatorul nu are funcția de locație activă pe dispozitiv? În aceste situații, Google Maps va afișa rezultate bazate pe ranking (clasamente). Așa se face că, în Google Maps nu ți se afișează doar locații (afaceri) situate doar în zona ta geografică, ci ți se pot afișa rezultate din toată lumea.

Pe ce criterii se afișează aceste rezultate? Pentru a-ți afișa aceste rezultate, Google realizează clasamente cu rezultatele pe care le consideră cele mai calitative, dar și cele mai relevante pentru cuvintele cheie adăugate de tine.

La realizarea acestor clasamente pe Google Maps contribuie foarte mult ratingurile și/sau recenziile adăugate de clienți.
Dacă ai observat, afacerile care apar în aceste rezultate, pot primi steluțe de la 1 la 5 și utilizatorii pot adăuga chiar și comentarii despre afacerea respectivă.

Pe lângă recenziile clienților, la realizarea acestor clasamente mai contribuie și alți factori, printre care și modul în care este optimizat (sau neoptimizat) contul tău Google Business (cel din care poți administra toate datele despre compania ta care apar online în conturile Google, inclusiv poze și de care ai nevoie pentru a putea utiliza Google Maps).

7. Optimizarea SEO a site-ului

Ce inseamna SEO? Optimizarea pentru Motoarele de Căutare este procesul de optimizare a paginilor unui site dar și a conținutului acestora, astfel încât acestea să poată fi mai ușor găsite, scanate și indexate de către software-ul de indexare (“crawler”), dar și pentru a putea fi mai ușor descoperite de userii care efectuează căutări pe internet utilizând cuvinte cheie relevante pentru site-ul tău.

De ce este important să ții cont de SEO și să ai un site tot timpul actualizat și optimizat?

Deoarece site-urile neoptimizate sunt foarte greu de găsit și indexat de către motoarele de căutare, motiv pentru care nu sunt afișate în rezultatele de pe Google pe prima pagina. Din acest motiv, site-ul tău este foarte greu de găsit de utilizatorii online. Lipsa de SEO conduce în timp la scăderea numărului de vizite pe site și implicit și a numărului de vânzări online.

Practic, a avea un site neoptimizat, este ca și cum ai pune o cravata la o camasa patata si mototolita.

Adrian


Pe ce criterii afișează Google site-uri în rezultatele organice (neplătite)?

Algoritmul Google este extrem de complex, însă printre cele mai importante criterii prin care Google creează clasamentul site-urilor din rezultatele organice (neplătite) se numără:

  • Site-uri / pagini cu conținut de calitate și relevant pentru cuvintele cheie introduse de utilizatori în bara de căutare (Google nu îi va afișa un service auto unui utilizator care a căutat un salon de înfrumusețare).
  • Cât de bine este structurat site-ul
  • Cât de repede se încarcă site-ul
  • Cum interacționează userii cu site-ul tău (petrec mult timp pe site și navighează între paginile acestuia sau părăsesc site-ul după câteva secunde?)
  • Cantitatea de conținut de pe site și mai ales calitatea acestuia (pe site există doar câteva paragrafe care au fost eventual copiate de pe alte site-uri sau există articole bine documentate și bine structurate pe care userii le consideră utile?)
  • Numărul de site-uri (dar și calitate și autoritatea acestora) care fac trimitere către site-ul tău (adică dacă sunt alte site-uri care recomandă site-ul tău și care și-au postat link-ul tău pe site-ul lor.)
  • mai sunt si altele, algoritmul google contine aproximativ 400 de criterii folosite in indexarea si pozitionarea site-ului in prima pagina de rezultate.

Cu alte cuvinte, atunci când îți creezi o strategie SEO și încerci să stabilești care sunt lucrurile ce trebuie să le îmbunătățești la site-ul tău d.p.d.v Seo, trebuie să ai în vedere toate acele aspecte care ar face site-ul tău să arate cât mai bine, să aibă conținut cât mai relevant pe care userii să-l citească cu plăcere, să nu aibă erori, să se încarce repede etc, adică toate acele elemente pe care și tu le apreciezi atunci când vizitei un site de calitate.

Scopul Google este să le ofere userilor (căutătorilor) online o experiență cât mai calitativă și plăcută și de aceea premiază cu cele mai bune locuri în rezultatele organice doar acele site-uri optimizate, care îndeplinesc standardele de calitate.

Ce elemente trebuie să optimizezi la site-ul tău

Cuvintele cheie

Înainte de a începe să creezi și să optimizez conținutul site-ului tău, trebuie să încerci să gândești ca utilizatorii care ar căuta un site ca la tău și mai ales să încerci să înțelegi ce rezultate ar dori aceștia să li se afișeze în urma unei interogări pe Google.

În unele situații aceștia pot efectua o interogare în scop de achiziție (telefon model X pret) sau în alte ocazii doar cu scop educativ (cum să faci un dulap).

După ce ai reuși să anticipezi intențiile potențialilor vizitatori pe site-ul tău vei putea realiza conținut adaptat exact în funcție de așteptările acestora.

Următorul pas este să creezi lista cu cuvintele cheie pe care le vor utiliza userii, în funcție de intențiile pe care le au, pentru a ajunge la site-ul potrivit pentru ceea ce caută.

O dată ce ai creat lista cu cuvintele cheie pe care vrei să le adaugi pe site, tot ce mai trebuie să faci este să le treci printr-un soft care îți poate estima volumul de căutări lunare pentru fiecare cuvânt, nivelul de competiție, precum și alți parametrii, care te pot ajuta să selectezi cele mai eficiente cuvinte. Sa le ierarhizezi in functie de numarul de cautari lunare. Un astfel de software este Google Planner din cadrul platformei Google Ads.


Atentie la Fișierul robots.txt

Fișierul robots.txt (denumit și robot excluion standard) este un fișier prin care le comunici motoarelor de căutare care pagini ale site-ului tău dorești să fie indexate (accesate) și care nu. Cum ar fi paginile de “Vă mulțumim” (cunoscute ca “Thank You!” pages). Către aceste pagini dorești să ajungă userii doar după ce au înregistrat o conversie pe site, însă nu dorești ca acestea să apară și în rezultatele organice pe Google sau să poată fi accesate din meniul site-ului.

În cazul în care nu există un fișier robots.txt în site-ul tău, motoarele de căutare vor presupune că toate paginile și fișierele de pe site-ul tău pot fi accesate și afișate în rezultatele organice.

Importanta Sitemap

La polul opus, fișierul sitemap (denumit și robot inclusion standard) este fișierul care le spune motoarelor de căutare exact ce pagini dorești să fie indexate și afișate, pentru a putea fi accesate cu ușurință de useri.

Viteza de încărcare a site-ului

Nimănui nu îi plac site-urile care se încarcă greu. Și acest lucru nu este valabil doar pentru useri, ci și pentru motoarele de căutare. O durată mare de încărcare a site-ului poate duce la creșterea ratei de abandon (bounce rate) – adică la creșterea numărului de utilizatori care închid site-ul aproape imediat după ce l-au deschis, deoarece nu au răbdare să aștepte să se încarce continutul. Acest lucru poate conduce la scăderea scorului general de calitate al site-ului tău, fapt ce este penalizat de Google cu locuri cât mai joase în rezultatele organice.

Imaginile
Atunci când îți optimizezi site-ul, amintesteti să optimizezi și imaginile de pe acesta. Acest lucru include mai multe aspecte, precum optimizare dimensiunilor paginilor sau adăugarea atributului alt, care le descrie motoarelor de căutare despre ce este vorba în imaginea pe care ai adăugat-o pe site.

Titlurile și subtitlurile

Asigură-te că ai adăugat cuvintele cheie esențiale în titluri și subtitluri. De asemenea, asigură-te acestea sunt relevante pentru site-ul tău și descriu corect conținutul paginilor acestuia și asigură-te că ai adăugat text unic în acestea, nu copiat (acest lucru este valabil pentru tot conținutul site-ului tău, nu doar pentru titluri și subtitluri).

Metadescrierile

Metadescrierile sunt fragmentele de text care se afișează sub titlurile rezultatelor din SEPR. Este important ca metadescrierea site-ului tău să fie optimizată, deoarece acesta reprezintă o oportunitate prin care poți încuraja userii să dea click pe site-ul tău, deoarece aici ai prima ocazie să descrii „mai pe larg” decât în titlu conținutul site-ului tău și ceea ce îl face special (comparativ cu competiția).

Pentru optimizarea metadescrierii site-ului tău este recomandat să incluzi cuvinte cheie în acesta, utilizează un îndemn la acțiune (call to action), din nou, folosește doar text original și încearcă să te rezumi la 140 – 160 caractere.

URL-ul site-ului (si al paginilor)

Nu doar conținutul site-ului tău trebuie să fie optimizat, ci și link-urile paginilor acestuia. Nu lăsa link-urile tale de forma www.numedomeniu.ro/p[y3gduy^%wwi3708#&30ruht/etc… Aceste URL-uri sunt greu de citit și înțeles, atât de către useri, cât și de către motoarele de căutare.

Și cu cât este mai greu de descifrat un site de către motoarele de căutare, cu atât va fi tras mai jos în rezultatele organice. O variantă mult mai inteligibilă a URL-ului de mai sus, ar fi: www.numedomeniu.ro/contact (de exemplu).

Linkbuilding

Optimizarea elementelor care alcătuiesc paginile site-ului tău este un procedeu foarte important, însă, nu este suficient să te rezumi la aceasta, dacă intenționezi să îți sporești șansele de a ajunge cât mai sus în rezultatele organice.

Citeste Articol detaliat despre Linkbuilding

Încă un aspect esențial pe care trebuie să-l iei în considerare este linkbuilding-ul. De ce este linkbuilding important? Deoarece, atunci când realizează clasamentul rezultatelor organice, Google ia foarte mult în considerare recomandările. Ce sunt recomandările în cazul site-urilor? În linii mari, recomandările sunt site-urile care fac referire (trimitere) către site-ul tău. Însă nu doar link-urile care trimit către site-ul tău sunt importante, ci și link-urile prezente pe site-ul tău care fac trimitere către alte site-uri.

Cum faci linkbuilding?

Când vine vorba de linkbuilding, trebuie să ții cont de regula de aur: nu contează doar cantitatea (adică numărul) de link-uri, ci mai mult calitatea acestora. Ce înseamnă acest lucru? Înseamnă că indiferent dacă ne referim la link-urile de pe site-ul tău către alte site-uri sau link-urile de pe alte site-uri care trimit la tine, aceste link-uri trebuie să fie către și de pe site-uri cu autoritate mare online. Adică site-uri calitative, cu număr mare constant de vizitatori pe site, care stau bine dpdv seo și care sunt bine indexate. Dacă îți faci tu site-ul tău, nu este suficient să adaugi la tine pe site un link către site-ul unui amic, care și-a făcut și el site și care probabil nu este optimizat sau nici nu apare în primele 10 pagini pe Google. Acest lucru nu este suficient pentru a realiza un linkbuilding care să îți ajute site-ul. Ce site-uri poți lua în considerare pentru a realiza linkbuilding? Spre exemplu, poți ruga colaboratorii tăi să posteze un link cu afacerea ta pe site-ul lor: furnizori, vânzători, retaileri, clienți, precum și alte orgnizații cu care colaborezi. Altă idee ar fi să-ți postezi afacerea pe platforme cu comparatoare de prețuri sau forumuri. Un alt lucru care te mai poate ajuta este să creezi articole calitative pe care să le postezi pe blog-uri cu autoritate mare online. Pe lângă toate acestea, un alt instrument foarte puternic prin care poți distribui destul de ușor link-ul business-ului tău este prin social media.