Sari la conținut

Strategii de influentare

strategii de influentare

Iată 5 strategii de influnțare practice

Pentru că mereu suntem în căutarea dezvoltării, am compilat 5 strategii reale cu aplicație practică zi de zi indiferent că ești la birou, la scoală sau acasă.

Important este să fi autentic implicat.

1. Prima strategie de influnețare. Universală. Cea mai tare. (patos)

Conștiința personală. Apelați la implicarea personală în scopul de a il ajuta pe interlocutorul tău. 

De multe ori , preocupările clientului, beneficiarului, partenerului cu care vrei să colaborezi nu vor fi vocal exprimate, mai ales dacă incă nu există un grad de încredere în relație.
Dacă intri in convorbire cu interlocutorul tau din pozitia de vinzator, acesta va simti rolul in care joci, si va ridica o bariera. La nivel instinctiv fiecare om are un anumit grad de sensibilitate fata de cei cu care interactioneaza. Chiar daca traim intre betoane, inca simtim daca cel din fata noastra nu este autentic si mai ales daca incearca sa ne vinda ceva ce noi inca nu vrem.
De aceea, descopera preocuparea lor, vezi care sunt durerile omului din fata ta. Este nevoie de autenticitate totala, de prezenta maxima in momentul prezent al convorbirii.  Aceasta strategie de apelare la conștiinta personală funcționează mai bine unu-la – unu, mai putin în grupuri. Și funcționează mai puțin bine în situații de urgență sau de timp critice , sau în cazul în care preocuparea omului nu poate fi rezonabil abordată pe larg.
Dacă vei găsi disponibilitatea de a te implica 100% autentic în rezolvarea unei provocări reale a omului din fața ta, fără să ceri ceva in schimb, vei obtine un punct in plus la capitolul incredere.

Daca obții increderea oamenilor vei avea o sansa in plus să colaborezi cu acestia.


2. Influențează, construind relații. (patos)

 

Alocă timp pentru a ajunge să îi cunoaști pe cei din jurul tău si investește energie pentru a menține comunicarea prietenoasă.

Cunosc oameni care sunt in poziții intalre precum directori și membrii în consilii directoare, care au de fapt competențe operaționale foarte puține în comparație cu unii dintre colegii lor. Cu toate acestea, ei navighează, prin lumea afacerilor pe baza contactele lor.

Toată lumea ar trebui să construiască liste de contacte influente intr-un mod autentic. Această strategie, necesita o lungă perioadă de timp pentru a învăța cum să recunoști contactele valoroase, și chiar mai mult timp pentru a construi relații de mare valoare cu ei. Cele mai influente persoane de cele mai multe ori sunt oameni foarte ocupați. Este nevoie de o investiție pe termen lung contactul consecvent, și o investiție în energie emoțională pentru a lua un interes în altele. Oferă valore celor din cercul tău de contacte.

 

3. Persuasiunea Logicii. Influențează semnificativ. (logos)

Folosește motive logice, expertiză și date concrete pentru ai convinge pe alții.
Aristotel credea că nu ar trebui să fie nici o formă de influență în discursul civilizat altul decât apelul la logic. Mulți dintre consultanții în publicitate  considera apelul la logică a fi una dintre strategiile cele mai eficiente în comunicare și influențare. Apelarea la argumentarea pe expunere logică desigur are efecte bune și este o strategie de influentare foarte eficienta, dar numai în anumite contexte si anume: daca facem o comparare sistematică, in cazul unor propuneri formale de afaceri. Este foarte important sa avem o audiență secvențială pe care să știm că raspund bine la logică.

Să nu credeți insă că logica va câștiga în mod automat a doua zi. Oamenii sunt oameni și influențarea se face printr-un mesaj care apelează la logică intr-un mod pasional. Adică fă uz de patos!

4. Influențează devenind un expert in ochii audienței tale. (etos)

Cînd ai o problemă de sănătate, te duci la un doctor corect? Acest medic de cele mai multe ori il cauti printre cercurile de cunoscuti ca o recomandare. Asta pentru ca vrei sa apelezi la un expert de incredere. Deci, medicul este un expert in ochii prietenilor tai si automat si tu il vezi ca pe un expert. Daca doctorul iti spune sa te vaccinezi pentru gripa, si iti mai si ofera gratis serviciul si vaccinul foarte posibil sa te vaccinezi pentru gripa. In perspectiva ta, el este expertul ce stie cel mai bine.

Tu esti privit ca un expert in ochii audientei ce vrei să o influențezi? Care sunt actiunile întreprinse care iti sustin expertiza in fata auditoriului tau? Cel mai important este să te asiguri ca ai comunicat audientei elementele ce dovedesc ca esti expert in aria ta de activitate. Expertii au diplome, ani de experienta, au cunostinte sintetizate, experimente si opinii de specialitate publicate in presa.

Prin apelarea la etos, la numele tău in domeniu, obții un nivel de incredere din partea audientei dar va fi necesar să apelezi si la patos in prezentarea ta si la logos prin expunerea logica a solutiei la problema abordata.

 

5. Influentarea strategica prin Coerciție.

“Coercitia face apel la amenintare si presiune pentru a îi determina pe ceilalti să acționeze intr-un anumit fel. Exemplul cel mai elocvent sunt sistemele de amendare in caz că nu te conformezi sau incalci o regula.

Aceasta strategie coercisiva nu este una de impact pe termen lung si nu este potrivita oricarei relatii.

Functionează ca strategie pe termen scurt, spre exemplu cand ai un om de vanzari caruia ii aduci la cunostinta că va trebui să isi gasesca alta echipa daca nu face planul.

Este clar că oamenii functioneaza mult mai bine in medii de influentare strategica prin comunicare pozitiva, exemplificativa si motivanta.

Oamenii au nevoie să simtă ca fac parte din ceva special, că obțin un lucru exclusivist atunci cand îsi dau acordul de implicare intr-un parteneriat sau achizitie.

In concluzie, 
Când vrei să influențezi, folosește strategiile de influențare pozitive. Implică-te să înțelegi durerile oamenilor, oferă-le valoare fără să ceri ceva în schimb. Asigură-te că ești un expert în ochii interlocutorilor tăi și argumentează cu patos și logică ideea și soluția prezentată.