Publicitate Online cu Bannere pe Google

7 Ponturi pentru o reclama mai profitabila

Prima dată foarte pe scurt să clarificam ce înseamnă publicitatea sau reclama cu bannere pe alte site-uri din rețeaua Google.
Google are 2 zone în care livrează sistemul de publicitate astfel:

  • zona 1 reclamă cu anunţuri pe motorul de căutare (răspunde cu reclame text la căutările efectuate pe google. Se numeşte reclamă pe motorul de căutare.
  • zona 2 reclama cu imagine, sau video sau text pe alte site-uri partenere, se numeşte reclamă în reţeaua Display.

Bun, obiectivul tău este să afișezi reclama firmei tale în alte site-uri da?
(ziare, forumuri, bloguri)

Ok.

În continuare îți prezint 7 ponturi despre cum să faci reclamă cu bannere mai eficient.
Reclama cu bannere apare in alte site-uri conform unor criterii foarte variate si flexibile.

Exemplu de reclama cu bannere in ziarul online dailybusiness.ro reclama Pro Alpin:

reclama bannere google proalpin
reclama bannere google proalpin

 

Reţeaua de publicitate cu bannere Google are o penetrare de 90% din totalul site-urilor ce au rezervate zone cu  spaţii publicitare. Vorbim despre portaluri de ştiri, site-uri de nișă, bloguri, forumuri și foarte important aplicaţii pe telefoane mobile.
Cînd oamenii viziteaza site-urile de presă, forumurile, urmăresc filme, sau folosesc aplicatiile pe telefon nu sunt în starea de a face cumpărături, mai mult chiar ei se relaxează.

Atunci, de ce ne obosim sa le arătam reclamele noastre în aceste locuri?
Ezitarea întîlnită la majoritatea clienţilor noştri la propunerea de promovare cu bannere în reţeaua Google Display este de înţeles dar avem și argumentele potrivite.

Hai să ne uităm la numărul de afişări a reclamei în alte site-uri și la bugetul efectiv cheltuit.
Ai putea obţine acelaşi număr de afişării a reclamei într-un ziar fizic în bugetul alocat?

Eu cred că este imposibil. Poți să iți pui o reclamă stradală sau să apari pe coperta unei reviste de specialitate dar sigur ai cheltui câteva zeci de mii de euro pe aceasta acțiune.

Cu reclama cu bannere in reteaua Google Display iti promovezi brandul si nu platesti pentru expunere si afisare, platesti doar pentru click-urile atrase.

Pentru a surprinde o imagine completă cu ce functioneaza si ce nu funtioneaza in strategia de reclama cu bannere am vorbit cu toti colegii mei care lucreaza zilnic in optimizarea campaniilor.
Deci, urmeaza informatii practice de la specialisti cu mii de ore experienta.

Pontul 1. Remarketingul

Toți experții au convenit în unanimitate că remarketing-ul este campania cu care trebuie să incepi afișarea de bannere. Dacă vrei să vezi ROI, din campaniile de bannere remarketingul este cel ce o să producă primele rezultate pozitive.
Pentru cei nefamiliarizați cu remarketing-ul, acesta este, în esență declansat, atunci când vizitatorii site-ului dvs au au indeplinit conditia setata, iar bannerele incep sa ii  urmărească cu anunțuri pe diverse site-uri care le răsfoiesc pe internet.

S-ar putea  să iți pară un pic înfiorător gandul de a-ți urmării vizitatorii, dar funcționează – pentru că oamenii ce sunt vizați de remarketing și-au exprimat un interes real față de afacerea ta (pentru că au vizitat site-ul tău deja).
Totuși pentru ca remarketingul să fie eficient noi recomandăm să fie folosite doar bannere cu grafică bună si cu o propoziție de valoare convingatoare.

Scopul principal al campaniilor de remarketing este de a mentine contactul cu vizitatorii in vederea cresterii gradului de incredere in brandul si produsul tau.

Deci campaniile cu bannere pentru remarketing facute int-un mod isteț sunt foarte utile și nu sunt percepute ca fiind agresive sau cu impact negativ asupra brandului.
Pentru ca o campanie de bannere să aibă succes este foarte important să fie identificat corect publicul țintă. Aici intervine experiența strategistului angajat, adică firma sau agenția de marketing online.

O poveste reală despre remarketing.
Soția mea a cumpărat articole de incălțăminte de pe un site care a continuat să comunice cu ea după vizita inițială. Este adevărat ca nu a cumpărat in ziua vizitei, dar a ținut minte numele site-ului ce o bantuia și cand au intrat banii pe card a cautat iar pe google site-ul ce tot ii afisa bannere si a facut comanda. Dacă nu ar fi facut remarketing oare ar mai fi comandat de la ei? sau ar fi reluat de la zero cautarile si ar fi ajuns poate la alt site care să ii prezinte o oferta apetisantă?

Deci, campaniile de remarketing sunt super bune si reduc costul de achizitie a unei comenzi. Se mai numeste si CPA (cost per achizitie, achizitie de client sau de comanda, sau cost de conversie finala)

Pontul 2. Folosește cu istețime locația de plasare a bannerelor.

In campaniile cu bannere din reteaua de display google, managementul locatiilor de plasare manual, este singurul mod de control eficient si precis a plasarii reclamei. Daca plasezi bannerele in functie de subiect, interese sau cuvintele cheie prezente pe portalul tintit, reclama devine mai scumpa iar rezultatele apar mai tarziu. Daca plasam bannerele in functie de interese practic lasăm sistemul sa decida si sa plaseze bannerele. Ceea ce conduce la o lista de site-uri mai mare in care apar bannerele iar calitatea site-urilor nu este mereu cea dorita.

Managementul  manual al plasarii bannerelor este varianta cea mai buna de a face reclama in alte site-uri alese unul cate unul si in care poti alege si doar o rubrica, spre exemplu reclama cu bannere din ziarul online dailybusiness.ro reclama Pro Alpin poate fi plasata doar in paginile din sectiuena REAL ESTATE.

reclama bannere google proalpin
reclama bannere google proalpin

Paul, managerul nostru de campanii cu bannere ne-a dezvaluit ca el porneste o campanie de bannere foarte granular incepand să plaseze reclama intr-o lista de 5 – 10 domenii/site-uri care sunt foarte specifice si relevante produsului sau serviciului promovat. Daca volumul si rezultatele nu sunt pe masura asteptarilor incepe sa mai adauge si alte site-uri in lista de plasamente. Niciodata nu porneste campanii cu mai mult de 20 de domenii simultan, ci ajunge treptat sa mareasca lista de domenii in care plaseaza reclama clientului. Pentru a vedea rapid si usor care sunt site-urile cele mai relevante care iti aduce trafic din reclama cu bannere verifica rapid top 10 refferari din Google Analytics.

Pontul 3. In reclama cu bannere lasa-ti bugetul să dicteze direcția.

Pentru ca reteaua de plasare a bannerelor este atât de mare, trebuie sa fi foarte atent cand incepi o campanie de bannere. Noi mereu incepem de la o campanie mica si mergem catre o campanie de bannere ampla. Bugetele mici sunt mai usor de administrat in zonele de testare a audientei.

Cand avem de facut campanii de bannere foarte mari, segmentam foarte mult grupurile de bannere si site-urile in care facem plasare astfel incat sa putem opri rapid grupurile neperformante.
Odata ce o campanie de bannere devine rentabila si echilibrul intre investitie si profit este atins, urmeaza pasul cel mare in care trebuie marite bugetele. Un prieten care lucreaza la o agentie din America (e roman dar e prea bun pentru firmele din Romania) ne-a povestit despre cum clienții lui odata convinsi de rezultate maresc bugetele de la 1.000 de dolari la 50.000 de dolari investiti pe luna in campanii de bannere.

Da, investitia este pe aceeasi directie in care au fost deja atinse performante bune, se scaleaza doar catre mai multe domenii si aparitii mai intense in site-urile care deja s-au dovedit profitabile. Pritenul din America a avut un client din zona de turism care odata ce a vazut rezultate remarcabile in campania de bannere a relocat tot bugetul de marketing din campania de anunturi din motorul de cautare catre campania cu bannere. In Romania, nu merge chiar asa, dar totusi este eficienta reclama cu bannere.

Deci, remarketingul si plasarea de bannere este o metoda buna de promovare daca este facuta atent si se cauta continuu formula de rentabilizare a investitiei.

Expunerea este mult mai scalabila decat in cazul campaniilor de anunturi din motorul de cautare Google. Am intalnit multe nise in care campaniile de anunturi au atins plafonul maxim de promovare, asa ca nu mai ai unde sa scalezi campania fara a scadea randamentul financiar al acesteia.

Pontul 4. Noi cream si plasam bannerele in toate formatele posibile.

Ok, poate te intrebi daca asta nu este o pierdere de vreme in realizarea anunturilor si a bannerelor. Este adevarat ca anunturile text plasate in alte site-uri nu sunt la fel de eficiente precum bannerele dar, cand ai un buget flexibil, un plus de branding nu strica. Rata de click pe remarketingul cu reclame text in alte site-uri este mai mica iar conversia in clienti este mai scumpa decat in cazul bannerelor.

Totusi nu evitam in totalitate remarketingul cu texte. Le folosim cu succes in anumite nise, mai ales in nisele de servicii medicale in care pacientul cerceteaza mai mult un subiect.

Un aspect pozitiv in folosirea tuturor formatelor de bannere si texte in reteaua google display este ca pe anumite site-uri poti intra in licitatii mai ieftine pentru simplul fapt ca acel format nu este foarte solicitat de alte agentii de publicitate.

Reclamele cu imagine ajuta mult mai mult in conectarea cu publicul tau tinta si transmiterea mai dinamica a povestii din spatele produsului sau a brandului promovat.

Pontul 5. Reclame simple si expresive vizual.

Pare foarte evidenta descoperirea si nu pare a fi un pont WOW. Asa am zis si eu pina am vazut un raport de la Google in care aratau ca in reteaua de Display, 67% din reclame sunt in format text si doar 33% din reclame contineau imagini. Si eu am fost foarte surpins de aceasta statistica mai ales stiind ca reclamele text au rata de click muult mai mica cand sunt plasate in alte site-uri fie si ca forma de remarketing.
Asa ca idee, performanțele medii ale celor doua tipuri de reclama sunt astfel, reclamele text au o rata de click de 0,25% iar reclamele cu imagini au o rata medie de clic de 0,32%
Campaniile de promovare cu imagini functioneaza mult mai bine in industriile vizuale, precum turismul sau industria vinzarii de produse foarte scumpe. In care poti transmite si sentimente cu imagini isteț concepute.

Un pachet de bannere create de designerii nostri costa intre 50 si 120 EUR in functie de formatul bannerelor, bannerele animate html 5 in toate formatele sunt cotate la 120 EUR in timp de bannerele statice in format jpg sau png costa 50 EUR. Desi sunt costuri mici daca te gindesti la bugetele anuale platite catre Google sau Facebook 🙂

Pontul 6. Ofera campaniei de bannere incredere si atentie.

Campaniile de reclama cu bannere ajung sa fie profitabile doar daca se lucreaza constant la analiza si optimizarea campaniilor. Noi petrecem mult timp in zona de analiza a datelor si ajustarea plasamentelor pentru bannere precum si la design-ul mesajului transmis pentru a atinge performante maxime.

Cum la campaniile de promovare cu anunturi text pe motorul de cautare se lucreaza saptmanal pentru optimizarea cuvintelor cheie negative, si in campaniile cu bannere verificam site-urile in care au fost plasate si le excludem pe cele care nu sunt relevante.
Este foarte important sa verificam periodic lista site-urilor in care sunt afisate bannerele noastre, pentru a exclude locatii cum ar fi accu weather.com
Nu vrem sa plasam reclama in site-uri care au audienta cu virsta medie de 18 ani cand noi vindem asigurari rca sau sa facem reclama pentru inscrieri la un MBA pe site-uri ce sunt vizitate de oameni cu virste de genul 60+.

Analiza datelor trebuie sa fie constanta pentru ca algoritmul Google nu este constant si aduce si multe schimbari ce impun ajustari in campanii.
Este unanim acceptat ca scopul campaniilor de bannere in cele mai multe cazuri este obtinerea de conversii, dar este foarte important sa corelam aceast obiectiv si cu timpul petrecut pe site de vizitatorii adusi cu ajutorul bannerelor.

Tot in Google Analytics observam cum ajuta campania de bannere si remarketingul campania de SEO si campania de anunturi pe motorul de cautare. In majoritatea cazurilor bannerele determina un grad mai ridicat de incredere in brandul site-ului, ceea ce conduce la mai multe vinzari.

Ponturl 7. Accepta un buget de testare.

Stiu ca sună aiurea și că te astepti ca o agentie să nu aiba nevoie de buget de testare.
Ei realitatea este ca anumite concepte trebuiesc probate si ajustate.
Promovarea nu garanteaza succesul si nivelul de profitabilitate. Ajustari trebuiesc facute iar ipotezele trebuiesc probate inainte de a decide o investitie mai mare pe campanie.
Reteau de publicitate Google este in continua schimbare, la fel si comportamentele oamenilor precum si design-ul site-urilor in care se plaseaza reclama. Practic sunt multe variabile pe care se bazeaza o promovare online de succes. Toate variabilele trebuiesc aliniate specific cu serviciul si brandul promovat.

Daca reteaua de display si campaniile de bannere da rezultate, atunci mai mult ca sigur vom gasi performanta si in reteaua YouTube, evident tot plasand bannere.
Noi recomandam alocarea unei parti de 20% din bugetul de promovare specific pentru teste.

Partea frumoasa la promovarea online este ca reteaua de promovare este atat de mare incat nici o companie nu o poate acoperii pe toata. Evident cu exceptia Google 🙂 care se promoveaza la liber in toata reteaua 🙂

Si acum bonus 3 greseli frecvente ce le poti evita in reclama cu bannere.

Just Do It (de la nike) nu se potriveste ca strategie de abordat, stiu ca esti antreprenor si esti om de actiune, dar, mai stai putin să o gandim isteț.

Greseala 1. Nu combina reclama display auto selectata.

Trebuiesc facute campanii separate pentru reteaua de cautare pe motorul de cautare si campanii separate pentru reteaua de publicitate in site-urile partenere Google. La majoritatea auditurilor efectuate am observat aceasta greseala are scade mult indicatorul de rata de click si iti ofera informatii ce te trimit pe piste gresite.

Greseala 2. Suprapunerea de conditii ce se auto anuleaza.

Daca folosesti toate criteriile puse la dispozitie de sistem in aceeasi campanie, ajungi să limitezi prea tare campania datorita supra conditionarilor setate.

Adica faci o campanie in care plasezi reclamele in functie de subiectul site-ului, in functie de interesele omului, in functie de cuvintele cheie ce apar contextual in site-uri, mai adaugi si restrictii de sex, virsta etc, crezind ca vei obtine un trafic super calificat, defapt, reduci atat de mult nivelul de afisare incat numarul de click-uri este nesemnificativ  pentru a produce rezultatele scontate.

Greseala 3. Nu lasa aplicatiile mobile sa iti pape bugetul 🙂

Hei da, daca nu esti profesionist si uiti sa excluzi afisarea reclamei in anumite aplicatii si anumite categorii de site-uri, te vei trezii ca primesti click-uri din greseala sau din frustrare pe reclame ce sunt afisate in jocuri mobile sau videoclipuri cu desene animate pentru copii. (da, exista si desene animate pentru adulți)

Noi pentru a evita astfel de incidente, daca campania nu vizeaza in mod explicit publicul ce utilizeaza anume aplicatii mobile, excludem toate afisarile de bannere din reteaua de aplicatii mobile.
Este deajuns să adaugi la plasamente excluderea pentru adsenseformobileapps.com si scapi de o gramada de click-uri accidentale, care crede-ma costa. Pentru ca Google le vede ca fiind valide.

In concluzie, publicitatea si reclama cu bannere google este profitabilă dacă este facută isteț.

Vrei sa vezi exemple de bannere folosite in promovarea pe Google si Facebook, da click pe acest link: http://leonpaul.ro/exemple-bannere-google-adwords/

Afla ce am face noi diferit pentru ca tu să fi mai profitabil online >>

Adrian Ficker

Adrian Ficker

Trainer Marketing Online la LeonPaul Media
Cultivator de ideii si strategii de vanzare online. Va ajut cu experienta practica in marketing si vanzari acumulata in 15 ani. Ca si antreprenor cunosc atat succesul cat si falimentul. Uneori castigi, uneori inveti.
Adrian Ficker

Ultimele postari ale lui Adrian Ficker (vezi toate)