Promovare Restaurant 12 tactici eficiente

Cum faci Promovare pt Restaurant in mod eficient? Astazi promovarea restaurantelor este mult ajutata de tehnologie. Vezi in continuare 12 tactici eficiente de promovare a restaurantului.

Apeleaza la tehnologie pentru o promovare mai eficienta si mai usoara.

Ce putem face pentru o promovare mai buna a restaurantului?

Promovare Publicitate Restaurant

1. Dai o identitate, o personalitate restaurantului tau.
Cea mai importanta reteta este chiar „reteta de restaurant”. Ce preparat este unic la tine in restaurant?
Ce inspira Logo-ul restaurantului si Sloganul?
Te asociezi cu un brand retro sau modern?
Prezinta unicitatea printr-o ilustratie desavarsita. Una din cele mai mari placeri ale unui creator, dincolo ce cea de „parinte” a unui brand, este de a da frau liber imaginatiei si creativitatii in produsul numit ilustratie. Consideram ilustratia ca fiind acel ceva care aduce arta in comunicarea vizuala.
Ce trebuie sa ai in vedere cand vrei sa iti construiesti imaginea restaurantului fie el pizzerie sau bistro:
1. Realizare logo restaurat pizzerie incepand cu 75 euro.
2. Realizare manual de identitate, clar ca include si punctul 1. Manualul de identitate iti da la cheie prima si cea mai importanta bucatica din puzzelul numit BRAND. Ce face acest manual de identitate? Pai iti scrie despre logo/sigla si slogan. Ce exprima, cum se utilizeaza. Cel mai important iti specifica dimensiuni si coduri de culoare care au fost folosite astfel incat la tipar sa aiba graficianul datele corecte si sa mearga pe nuantele corecte. Iti ofera exemple despre cum si unde se foloseste formatul de logo patrat, dreptunghi. color pe fond alb, color pe fond uni etc
Tarif realizare manual de identitate incepand cu 125 euro include si punctul 1, adica creare logo-ului.
3. Realizare pliant simplu fata verso. Deci doar Design-ul minimalist pornind de la un logo + slogan + oferta speciala cu care vei atrage vizitatorii la tine in locatie. Pliantele sunt in prezent foarte ineficiente. Ca sa ai cat de cat sperante ca iti recuperezi banii ai nevoie de un pliant extrem de bine realizat dpdv grafic si calitate hartie. Ai nevoie de un mesaj clar si apetisant care sa atraga consumatorul identificat corect in profilul dorit.
Tarif realizare design grafica pliant incepand cu 40 euro
4. Print pliant tiraj minim recomandat pt inceput 5000 bucati. Tarif aproximativ 100 euro. Difera in functie de dimensiune pliant si calitatea hartiei folosite.
5. Realizare firma luminoasa. Desi in anumite cazuri pe branduri Retro lumina trebuie inteligent amplasata astfel incat sa puna in valoare poate un logo sau un design in lemn.
Tariful pentru o firma luminoasa incepe de la 480 euro + tva  pe metru patrat. Pretul nu include realizarea grafica si pregatirea pentru productie. Pret ora realizare grafica si DTP – 25 euro / ora.
6. Rollup, o sa ai nevoie de minim 2 rollup-uri pt ca vei participa la targuri expozitii sau alte evenimente in pozitie de partener al evenimentului. Pret realizare rollup restaurant incepand cu 47 euro + tva (sistem + print inclus) + 40 euro realizare grafica.
7. Sesiune foto si prelucrare imagini pentru a fi utilizate in mediul virtual Facebook si Bannere in mediul virtual, poate chiar pinterest. Implica realizarea de scenarii si punerea in valoare a produsului fotografiat. Urmeaza editare si formatare specifica mediului in care va fi folosita fiecare imagine. Tarif incepand cu 15 euro/ poza.
2. Corolar: fii sigur ca si retetele tale au personalitate.
Un specialist francez in turism a zis clar: invatati sa gatiti. Apoi chemati turistii in Bucuresti.
Biftec Restaurant Celere

Atentie: un preparat inseamna ingrediente, reteta, aspect, pret. Si atmosfera.

 

3. Raspunde cautarilor pe google cu anunturi platite.
Putem face publicitate pentru restaurant prin intermediul Google. Cand cineva cauta cel mai bun restaurant din X locatie, tu poti sa te afisezi eficient si sa faci o propunere interesanta.
Marketingul cu raspuns specific la o cerere concreta de informatii pe Google este printre cele mai eficiente metode de promovare a unui restaurant fie el pizzerie sau bistro.

Tarife setare campanii specifice de anunturi google si remarketing, incepand cu 100 euro. Mentenanta si optimizarea campaniilor incepand cu 60 euro/luna.
Campanii facebook ads, foarte eficiente pentru restaurante daca sunt facute inteligent. Pret incepand cu 100 euro setarea initiala a campaniilor si 60 euro/luna mentenanta.

La aceste tarife se adauga bugete alocate direct catre Google Irlanda si Facebook Irlanda prin care platesti click-urile/traficul. In functie de oras si dimensiunea campaniei poti bugeta minim 300 euro/luna pentru achizitie trafic platit si plasare bannere pe internet.

4. Foloseste Remarketing inteligent.
Putem apela la metode de publicitate personalizate cum este Remarketingul. Adaugand si bannere dinamice cu multiple imagini si mesaje care sa comunice ofertele speciale.
Remarketingul pentru promovarea restaurantelor, a pizzeriilor este un punct extrem de important in strategia de promovare online. Gandeste-te ca un utilizator a ajuns la tine pe site a vazut meniul si apoi din cand in cand mai vede pe internet bannere cu oferte speciale de la restaurant-ul sau de la pizzeria ta. Cu o implementare inteligenta a remarketingului pe google cu bannere fain facute poti sa iti aduci clienti noi in locatie. Ba chiar mai mult poti miza pe strategii de fidelizare. Remarketingul cu bannere pe google te ajuta sa comunici beneficiile continuu catre publicul vizat.

5. Publicitate extinsa pe Facebook.

Putem profita de publicitate extinsa catre facebook prin remarketingului pe reteaua facebook.

Adaugarea unor bannere in remarketing care sa promoveze ideea de BONUS la comenzi multiple. a.i sa stimulezi recurenta comenzilor. Aceasta optiune vine in completarea strategiei de remarketing pe google.

6. Ofera aplicatie mobila pentru comenzi.
Poti creste brandul restaurantului si vanzarile daca oferi clientilor o aplicatie dedicata pentru android si iphone. O astfel de aplicatie dedicata pentru restaurante de genul celei de la Presto Pizza te ajunge pe la 1500 EUR, dar merita. Pizzeriile din prezent nu vor putea supravietui fara sa faca aplicatii de comanda online. Daca ai aplicatie de comenzi online pentru restaurantul sau pizzeria ta, este posibil sa apelezi la tactici de remarketing pe aplicatie. Adica odata instalata aplicatia pe telefon, putem face campanii prin care reamintim utilizatorului sa intre in aplicatie si sa mai faca comenzi. Putem aplica strategii de bonusare, de discount cu obiectiv de crestere a comenzilor recurente.

Este un trend nou de a face comenzi din aplicatiile mobile.

Strangi puncte, primesti oferte speciale. Cei care dau comenzi corporate recurente vor plasa comenzi mult mai usor.

Provizoriu este un element de diferentiere in piata restaurantele ce au aplicatii de comanda pe mobile sunt mai bine vazute de client.
Deci o aplicatie de comenzi online costa minim 1500 euro.

 

7. Promovarea si publicitatea stradala.
Publicitatea stradala a restaurantului/ pizzerie este cea mai importanta metoda de promovare. Asadar sa ai un totem, o reclama cu led vizibila si care sa atraga atentia este extrem de important.
Vadul ce il ai in locatie se reflecta direct in costul chiriei lunare pentru amplasament. Dar daca ai vad si restaurantul tau este nou ca si concept, oamenii vor amana interactiunea cu produsele si oferta ta. Deci trebuie sa fi prezent, opulent, initiator in dialog cu clientii tai. Nu te baza ca ai vad si ca in locatie candva a mai fost un restaurant celebru. Oferta restaurantului tau trebuie prezentata si reamintita publiclului.
Deci, revii la punctul 1. Imaginea si calitatea exprimata de Logo, Slogan, Pliante, Fatada, Mirosul, curatenia, muzica ambientala si multe alte detalii ce tin de locatie vor face diferenta.
Daca esti bine pregatit dar ai o  expunere slaba a ofertei atunci clientii vor intarzia sa apara in restaurant. Vor intra trecatori dar tu vrei sa fii mereu la capacitate maxima ocupat astfel incat sa incepi a recupera din investitie.

 

8. Foloseste Flyere Inteligente.
Azi 99% din flyere ajung la gunoi. Deci nu mai face flyere de volum pentru restaurant. In schimb, fa niste flyere inteligente. Fa un catalog gen catalogul Ikea. In acest catalog poti prezenta foarte detaliat fiecare preparat foarte sugestiv. Poti spune si cateceva despre ingrediente si despre calorii si despre bucatar. Acest catalog nu il oferi ca orice flyer asa in vant. Pentru ca te costa. Dar poti pune niste coduri speciale pe fiecare catalog, astfel incat agentii care fac livrarea sa aiba acest cod alocat personal. Agentii stabilesc singuri cui vor lasa acest catalor, pentru ca codul personalizat le aduce un BONUS daca este utilizat. Astfel folosesti un sistem eficient de recomandare si publicitate corect tintita.

9. Colanteaza-ti masina cu oferta restaurantului.
Scrie macar numele restaurantului adresa si site-ul. Daca mai pui si un QR code deja esti la moda. Portbagajul masinilor tale si ale rudelor pot fi ambasadori buni ai restaurantului tau. Stai in trafic macar stai cu un scop. Daca vrei sa iesi in evidenta poti apela la niste printuri 3D pe care sa le pui pe masina ta si vei atrage atentia.
Oferta de colandare incepe de la 28 euro/mp + realizare grafica incepand cu 80 euro.

 

10. Promoveazati restaurantul in Google Business.
Cel mai eficient mod de a te afisa la cautarile locale este sa fi prezent pe google business. Iti definesti sumar si clar restaurantul cu adresa si detaliile de contact. Vei fi listat de Google pentru cel putin 1 expresie de cautare specifica zonei in care este localizat restaurantul. Astfel obtii un trafic foarte calitativ.
Pret operatiune de cercetare cuvinte cheie si realizarea unui profil de Google Business eficient costa minim 100  euro.

 

11. Organizeaza concursuri pe Facebook.
Poti oferii un card special de discount clientilor care consuma la tine in restaurant cu conditia sa faca o poza alaturi de ospatarul favorit si sa o posteze pe facebook. Astfel prietenii clientilor tai vor fi mai deschisi invitatiilor viitoare la o gustare in restaurant.

Buget de alocat pentru facebook minim 200 euro/concurs/campanie.

 

12. Fa Publicitate Platita intr-un ziar sau revista locala.
O astfel de tactica se preteaza doar restaurantelor cu acces central si care acopera o arie semnificativa. totusi daca locatia ta este una destul de clar definita poti sa identifici grupurile de facebook care sunt create pentru comunicare pe zona respectiva. Exemplu Cartierul Cosmopolis are vreo 3 comunitati de facebook definite in care daca te inscrii poti sa iti promovezi eficient restaurantul. Cu conditia sa fi apropiat de cartier.

Mai sunt si alte idei ce le poti aplica pentru a promova restaurantul tau eficient. Le vom aborda in articole viitoare sau ca un update al acestui articol.

Hai sa discutam despre promovarea restaurantului tau

Adrian Ficker

Adrian Ficker

Trainer Marketing Online la LeonPaul Media
Cultivator de ideii si strategii de vanzare online. Va ajut cu experienta practica in marketing si vanzari acumulata in 15 ani. Ca si antreprenor cunosc atat succesul cat si falimentul. Uneori castigi, uneori inveti.
Adrian Ficker

Ultimele postari ale lui Adrian Ficker (vezi toate)